شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۷
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۲۳۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

برداشت عسل آغاز شد/ نرخ عسل طبیعی به شرایط بستگی دارد

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران گفت: براساس آمار سال گذشته 78 هزارتن عسل از 7 هزار و 700 کندو برداشت شد و پیش بینی می شود که تولید با افزایش 15 درصدی در سال جاری روبرو شود.

عفت رئیسی سرحدی مدیرعامل اتحادیه زنبورداران ایران، از آغاز برداشت عسل خبر داد و گفت: براساس آمار سال گذشته 78 هزارتن عسل از 7 هزار و 700 کندو برداشت شد و پیش بینی می شود که تولید با افزایش 15 درصدی در سال جاری روبرو شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان مرداد ماه نمی توان اظهار نظری راجع به میزان برداشت عسل از هر کندو داشت، افزود: برداشت عسل از هر کندو به طور متوسط باید 15 کیلو باشد و این درحالی است که طی چند سال اخیر این امر محقق نشده است.

رئیسی از تلفات بالای زنبور خبر داد و گفت: با توجه به واردات خوراک زنبور از اسپانیا و عدم آزمایش آنها شاهد تلفات متعددی هستیم.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران قیمت تمام شده هر کیلو عسل طبیعی را 37 تا 38 هزار تومان اعلام کرد و افزود: بنابراین اگر به طور متوسط از هر کندو 15 کیلو عسل برداشت شود از این رو با نرخ 43 هزار تومان در بازار باید به فروش رسد.

به گفته وی با توجه به کاهش میزان برداشت عسل از هر کندو بدیهی است که با احتساب هزینه تمام شده تولیدکنندگان قیمت محصول در بازار افزایش یابد./  باشگاه خبرنگاران جوان
(شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها