شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۲۳۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

زلزله ای با قدرت تخریب سلامت جامعه از عواقب خرید نامناسب شیر از دامدار/ ساتور کشتارگاه‌ها نباید برای دام های شیری تیز شود

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس،گفت: محصولات لبنی از جمله شیر با هزینه تولید بالا توسط دامداران در شرایطی به چرخه تولید رهنمون می شود که به نوعی تضمین کننده سلامت شهروندان نیز به شمار می آید.

مجید کیان پور درباره حال روز دامهای شیری در دامداری های کشور،گفت:خبرهایی به گوش می رسد دامداران از شرایط فروش تولیدات دامی ناراضی هستند و برخی از دامداران برای جبران هزینه های سنگین حاضرند دام های شیری را نیز  به کشتارگاه ها بفرستند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: نگاه به صنعت لبنیات باید نگاهی اقتصادی باشد؛ بدین معنا که نباید تولید کننده پس از تولید محصولاتش  بدون راه حلی برای فروش محصولاتش  در  انتظار  بنشیند.

کیان پور،افزود:محصولات لبنی از جمله شیر با هزینه تولید توسط دامداران در شرایطی به چرخه تولید رهنمون می شود که به نوعی تضمین کننده سلامت شهروندان نیز به شمار می آیند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه ساتور کشتارگاه ها نباید برای دام های شیرده تیز شود،گفت:عدم خرید شیر دامداران مسیر دام های اصلاح نژاد را به سمت جاده گشتار گاه منحرف نکند.

 وی افزود: زلزله  ای به قدرت  تخریب سلامت جامعه عواقب خرید نامناسب شیر از دامداران است بنابراین  دولت باید ورود قاطع وضعیت خرید شیر دامداران  را ساماندهی کند.

عضو هیت رییسه کمیسیون عمران مجلس؛یادآورشد:عدم خرید شیر دامداران به نرخ مناسب تاوان سختی برای ما در زمینه امنیت غذایی داردزیرا زمانی که دامدار احساس کند که  تولید شیر هیچ گونه صرفه اقتصادی ندارد؛  بطور حتم به دنبال فرصت های شغلی جدید راه مهاجرت را در پیش می گیرد یا دام اصلاح نژاد شده را به برای بقا اقتصادی روانه کشتارگاه ها می کند.
(شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها