جمعه / ۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۲۳:۱۴
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۷۲۳۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

سریال ناتمام کارخانه روغن نباتی جهان این بار به‌دلیل توقیف اموال کارخانه

سریال ناتمام کارخانه روغن نباتی جهان این بار به‌دلیل توقیف اموال کارخانه توسط تعدادی از کارگران اخراجی کابوس بیکاری را به واقعیت تبدیل کرد.

گویا سریال تعطیلی کارخانه روغن نباتی جهان تمامی ندارد و پس‌لرزه‌های تعطیلی همچنان ترس و وحشت بیکاری را بر تن کارگران آن می‌اندازد.

این کارخانه که روزی با 600 کارگر چرخ تولید روغن نباتی را به گردش درمی‌آورد با تعطیلی و تعدیل نیروهای مکرر به کمتر از 150 کارگر رسیده بود و با ظرفیتی محدود به تولید می‌پرداخت.

تعدادی از کارگران روغن نباتی جهان که در آذر ماه سال گذشته از کارخانه اخراج شده بودند برای گرفتن حق و حقوق خود از سنوات گرفته تا حق بیمه راه به‌سوی مراجع قضایی در پیش گرفتند و با اخذ حکم توقیف اموال، دست به خارج کردن مقادیری روغن از این کارخانه زدند.

مسئولان این کارخانه نیز با تعطیل کردن کارخانه باز هم کابوس بیکاری کارگران را به واقعیت تبدیل کردند تا اندک نیروهای باقی‌مانده نیز خانه‌نشین شوند.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در مورد تعطیلی کارخانه روغن نباتی جهان به تسنیم گفت: بعد از ظهر امروز استانداری برای بررسی وضعیت این کارخانه تشکیل جلسه می‌دهد و نتیجه قطعی برای تعیین تکلیف آن از طریق مسئولان استانداری اعلام می‌شود.

وی دلیل تعطیلی این بار کارخانه را توقیف اموال توسط 26 کارگر سابق این کارخانه عنوان کرد و افزود: البته این کارخانه به‌طور معمول بعد از یک دوره کاری نزدیک به یک هفته تعطیل می‌شد اما این بار به‌دلیل مشکل به‌وجودآمده تعطیلی آن به بیش از 10 روز به درازا کشید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اظهار اینکه "تمام تلاش خود را برای بازگشایی کارخانه روغن جهان انجام می‌دهیم"، تصریح کرد: مواد اولیه در این کارخانه موجود است و تلاش می‌کنیم تا به چرخه تولید بازگردد.

وی با بیان اینکه ضعف‌های مدیریتی نیز در تعطیلی‌های این کارخانه دخیل است، ابراز کرد: در وزارتخانه نیز موضوع این کارخانه بررسی شده و در استان زنجان برای آغاز به کار دوباره آن جلسه‌ای تشکیل می‌شود./ تسنیم
(جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶) ۲۳:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها