چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۲۳۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ایران تنها کشوری است که همه شرایط عرضه گوشت حلال را رعایت می کند

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور در بین 53 کشور عضو کنفرانس اسلامی است که تمام شرایط عرضه گوشت حلال را رعایت می کند.

آیت الله حسن عالمی عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: گوشت های وارداتی هم بشدت نظارت شرعی می شوند و بدین ترتیب هیچ گوشت استحصالی از کشتارگاه های خارج بدون نظارت بر ذبح شرعی وارد کشور نمی شود.
وی گفت: همان گونه که ذبح دام در تمام کشتارگاه ها در داخل کشور با نظارت شرعی انجام می‌شود، گوشت های وارداتی نیز با نظارت شرعی بر ذبح به کشور منتقل و به همین میزان در این زمینه حساسیت و دقت اعمال می شود.
وی افزود: هر کشتارگاهی در خارج کشور که برای ایران گوشت تولید می کند، با نظارت دامپزشکی و ناظران شرعی ایران این محصول را تولید و به ایران صادر می‌کند.
وی گفت: در داخل کشور 700 کشتارگاه وجود دارد که در هر شیفت کاری، یک ناظر شرعی بر ذبح دام نظارت می کند.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در باره حلالیت مصرف محصولات کشاورزی که باقیمانده کود و سم در آن زیاد است گفت: به لحاظ فقهی عرضه محصولات کشاورزی که باقیمانده کود و سم در آن زیاد است، حرام است.
عالمی تصریح کرد: بر اساس اصول فقه، عرضه هر محصول که مصرف آن برای بهداشت و سلامت انسان مضر است، حرام است.
وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد تا استفاده از کود و سم در تولیدات کشاورزی به حداقل برسد و میزان باقیمانده کود و سم در آن محصولات از حد مجاز بالاتر نرود./ ایرنا
(چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها