شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۲۲۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

بگومگو در ستاد تنظیم بازار/اعتراض شدید به وزارت کشاورزی درباره قیمت گوشت و واردات برنج

جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار محل اختلاف شدید مسئولان جهاد کشاورزی و یکی از مسئولان ستاد درباره قیمت گوشت قرمز و واردات برنج در فصل برداشت بود.

جلسه این هفته ستاد تنظیم بازار محل اختلافات شدید وزارت جهاد کشاورزی و یکی از مسئولان ستاد تنظیم بازار در باره واردات برنج و قیمت گوشت قرمز بود. یکی از اعضای ستاد تنظیم بازار درباره اتفاقات جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: در این جلسه درباره افزایش قیمت گوشت قرمز، انتقادات شدیدی از سوی یکی از مسئولان ستاد تنظیم بازار به مقامات وزارت جهاد کشاورزی مطرح شد.

وی همچنین گفت: در این جلسه همچنین درباره تمدید یک ماهه واردات برنج و صدور مجوز برای واردات برنج در فصل برداشت انتقاد شدیدی به وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت.

بنابراین گزارش، با توجه به مشکلی که درباره سلامت برنج های اروگوئه شرکت بازرگانی دولتی صورت گرفت و اجازه ترخیص آنها از گمرک صادر نشد و برگشت خورد به همین منظور شرکت بازرگانی دولتی ایران محموله های جدیدی از سایر کشور ها خریداری کرد. وزارت جهاد کشاورزی نیز مدت واردات برنج را یک ماه در فصل برداشت محصول داخلی تمدید کرد.

دلیل بخش قابل‌توجهی توجهی از اختلافات اخیر ستاد تنظیم بازار، ناشی از اختلافات مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین این ستاد درباره بازپس‌گیری وظایف بازرگانی از وزارتخانه کشاورزی است که با نزدیک شدن به زمان بررسی احیای وزارت بازرگانی، خود را با شدت بیشتر و نزدیک به درگیری‌های لفظی نشان می‌دهد.

بعد از جلسه جنجالی اخیر ستاد تنظیم بازار نیز، خسروتاج قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت طی مصاحبه کم‌سابقه درباره واردات برنج صحبت و از نحوه واردات انتقاد کرد؛ درحالی‌که این مسئولیت با وزارت جهاد کشاورزی است و وی مسئولیتی مستقیمی در این ارتباط ندارد.

ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از طرف وزارت جهاد کشاورزی نیز در واکنش به حواشی اخیر ستاد تنظیم بازار مصاحبه‌ای به این شکل داشت: «عده‎ای نمی‎‎گذارند گوشت ارزان شود.»

گفتنی است بعد از اجرای قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی یا انتزاع و باز پس گیری وظایف کشاورزی توسط وزارت جهاد کشاورزی، همواره میان ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی اختلافات مشخصی درباره تنظیم بازار وجود داشته است و در برخی از موارد نا هماهنگی هایی زیادی را شاهد بوده‌ایم که دود این اختلافات در نهایت به چشم مصرف کنندگان رفته است.
(شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها