چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۱
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۷۲۲۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کسب و کار، برندینگ
نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت توسعه صنایع غذایی «به‌پخش»

خلاقیت مدیران ایرانی مورد توجه ابر برندها

نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت توسعه صنایع غذایی «به‌پخش» از توجه ابربرندهای جهانی به برخی تکنیک‌ها و طراحی برندهای خلاق ایرانی خبر داد.

پرهام امیدی با بیان اینکه چاى ماسوله یک نام و نشان ماندگار ایرانى است که تقریبا بیش از یک‌سال است که وارد بازار ایران شده، گفت: این برند از طرح‌ها و تکنیک‌هاى خلاقى استفاده کرده که شبیه آن‌را در جهان و برندهاى بزرگ جهانى از جمله شرکت معتبر توانینگز (Twinings) در انگلیس و شرکت استار باکس (Starbucks) آمریکایى می‌بینیم. وی افزود: نوامبر سال ٢٠١٥ شرکت توسعه صنایع غذایى به‌پخش که صاحب برند چاى ماسوله است قبل از حضورش در بازار ایران، در اقدامى جالب و شگرف، اقدام به برگزارى بزرگ‌ترین ضیافت چاى جهان در پایتخت ایران مى‌کند که در آن با ارسال یک عدد تى بگ چاى به درب منازل تهرانی‌ها رکورد بزرگ‌ترین ضیافت چاى جهان را برجا گذاشت. چند ماهى بیشتر از این ماجرا نگذشته بود که شرکت توانینگز در اقدامى مشابه در برخى مناطق شهر لندن پایتخت انگلیس مبادرت به ارسال دو عدد تى‌بگ به درب منازل شهروندان مناطق مذکور مى‌کند.

امیدی تاکید کرد: یک سال بعد شرکت استارباکس آمریکایى در لندن مبادرت به عرضه چاى خود می‌کند که کاملا مشابه طراحى‌هاى محصولات چاى ماسوله است. طراحى‌هاى جعبه‌هاى ٤٥٠ گرمى و تى‌بگ چاى ماسوله در حقیقت یک اثر هنرى روى کالاى FMCG است. وی تصریح کرد: این اثر هنرى که زاده هنر دست یک هنرمند ایرانی است نمایى از تصویر کامل عکس شهر تاریخى ماسوله است که با تکنیک عکاسى زنده و نقاشى آبرنگ به‌صورت یک تابلو هنرى درآمده است که اگر جعبه‌ها را کاملا باز کنیم با یک تابلو نقاشى روبه‌رو خواهیم شد. همچنین هر طعمى نقاشى و رنگ‌بندى منحصربه‌فرد خود را دارد.

امیدی با اشاره به شباهت بسیار زیاد تاکتیک‌ها و تکنیک‌هاى ابربرندهاى جهانى در مقایسه با چاى ماسوله خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از اینکه آیا اجراى این‌کار از سوى ابربرندهاى جهانى که چندى بعد از چاى ماسوله شبیه به این کار را انجام داده‌اند، کاملا اتفاقى یا تعمدى بوده نمایانگر هم‌سطح و همفکر بودن تفکر خلاق مدیران ارشد و استراتژیست‌هاى برندهاى ایرانى از جهانى شدن و قابلیت‌ها و توانایى‌هایشان در مقایسه با بازیگران جهانى است.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت توسعه صنایع غذایی به‌پخش با تاکید بر اینکه در ایران زیربناهایى وجود دارد که می‌توان «ایران» را به‌عنوان یک برند مطرح کرد، افزود: گرمایى که بین مردمان ایران وجود دارد و زیبایى که طبیعت این کشور دارد بیانگر دارایى فوق‌العاده‌اى است که اگر منابع انسانى موجود در خلق سازگارى محصولات با جامعه موفق عمل کنند می‌توانند از مرحله برندسازى در کشور به مرحله برندسازى در جهان یا همان ابربرندى ارتقا پیدا کنند. امیدی در پایان تاکید کرد: ایران به‌عنوان یک برند درحقیقت یک فرصت است، فرصتى است براى ساخت یک تجارت و کسب و کار پایدار برندسازى در ایران امکان و اجازه استفاده از منابع کشور را به هوشمندان می‌دهد.

ایرانیان همواره از نبوغ و استعدادهایى برخوردار بوده و هستند که حضور و دستاوردهاى آنان در همه جاى دنیا بارها دیده شده است و این می‌تواند زیربناى استوار و محکمى برای ساخت برندهاى پایدار جهانى باشد.
(چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶) ۱۲:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها