سه شنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۲۲۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

هرکیلو هندوانه به چه قیمتی صادر می‌شود؟

براساس آمار گمرک در سال ۹۵ بیش از ۷۲۴ هزار و ۵۰۷ تن هندوانه به کشور‌های مختلف صادر شده است.

 ایران در تولید و صادرات برخی از صیفی جات به ویژه هندوانه در جهان رتبه خوبی دارد و این درحالی است که این محصول از جمله محصولات آب بر کشاورزی محسوب می‌شود. به طور میانگین برای کشت و تولید این محصول از ابتدا تا زمان برداشت در هرکیلوگرم حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ لیتر آب مصرف میشود که بسته به آب و هوای منطقه این میزان ممکن است تغییر کند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان ، در این میان برخی از کارشناسان معتقدند صادرات محصولات جالیزی، چون هندوانه به‌دلیل آب‌بر بودن صادرات آب مجازی محسوب میشود که با درنظرگرفتن منابع آبی کم در کشور و شرایط اقلیمی صرفه اقتصادی بالایی در تولید آن وجود ندارد و به نوعی هدر رفت آب به حساب می‌آید.
بررسی آمار گمرک در سال ۹۵ حاکی ازآن است که بیش از ۷۲۴ هزار و ۵۰۷ تن هندوانه به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است. در این میان حدود ۱۲۳ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۶ دلار درآمد ارزی، بالغ بر ۳۸۲ میلیارد و ۶۱۶ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۴۸۹ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.
لازم به ذکر است که هندوانه ایرانی به بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله آلمان، نروژ، لهستان، اوکراین، انگلستان، عراق، ترکیه، رومانی و فنلاند صادر شده و در این میان عراق بزرگترین خریدار بوده است.
(سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶) ۰۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها