سه شنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۶
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۷۲۲۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اقتصاد

برخورد با قاچاق کالاهای سلامت محور در خراسان رضوی

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی از برخورد قاطع با قاچاق کالاهای سلامت محور از قبیل لوازم آرایشی و بهداشتی در این استان خبر داد.

محمد ابراهیم افشاری عصر دوشنبه در نشست مشترک کمیسیون های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی و شهرستان قوچان گفت: قاچاق کالاهای سلامت محور، تهدید جدی برای سلامت مردم جامعه است.
وی افزود: بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار لوازم ‌آرایشی و بهداشتی قاچاق وارد کشور می ‌شود که 85 درصد آنها غیراستاندارد، غیربهداشتی و آلوده است.
وی اظهار کرد: مشروبات الکلی نیز به ‌صورت باندی و هدفمند وارد این استان می شود که تاریخ تولید آن با فاصله 10 روز است. 
افشاری با اشاره به وجود معادن طلا در این استان و قاچاق آن با توجه به مشکلات صادرات و فروش آن در بازار گفت: مشکلات موجود در این زمینه طی 2 سال گذشته کاهش یافت بط‌وریکه در سال 94 دوازده میلیون دلار و در سال گذشته چهل میلیون دلار صادرات طلا داشتیم. 
وی درزمینه پیشگیری از قاچاق سوخت نیز افزود: مصوبه هیأت وزیران در زمینه فروش سوخت توسط مرزنشینان این استان اجرا شده که درآمد حاصل از آن بین 18 هزار خانوار روستایی این مناطق توزیع شده است. 
وی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی سه درصد کالاهای قاچاق از مرزها وارد شده و بقیه با توجه به ورود زائر به این استان از طریق جاده‌ های داخلی وارد می شود. 
افشاری گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید سالانه 10 درصد از حجم قاچاق کاهش پیدا کند که این برنامه ‌ریزی در استان با افزایش کشفیات و رسیدگی به پرونده ‌ها در حال اجراست. 
وی در باره شعبه ‌های ارزی مبادی ورودی و خروجی استان نیز افزود: اولین شعبه آن در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مستقر شده و برای دیگر مرزها همچون دوغارون و باجگیران نیز در حال پیگیری و اخذ مجوز هستیم. 
وی اظهار کرد: سال گذشته بیشترین امحای کالای قاچاق در خراسان رضوی به ‌ویژه در حوزه لوازم بهداشتی و آرایشی انجام شد. /ایرنا
(سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها