شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۰
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۷۲۱۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

روغن زیتون تقلبی گران‌تر از قیمت اصل فروخته می شود

عضو شورای ملی زیتون گفت: متأسفانه در ایران روغن پومیس با وجود آنکه قابل خوردن نیست، اما با قیمت بالایی به مصرف‌کنندگان عرضه می شود.

نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون ، با اشاره به اینکه قیمت روغن پومیس (روغن حاصل از تفاله های زیتون) در دنیا حدود یک دلار است، اظهار داشت: با وجود آنکه این روغن قابل خوردن نیست، اما هر بطری 4 لیتری  آن با نرخ 80 تا 100 هزارتومان در بازار به فروش می رسد.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف روغن زیتون در ایران 16 هزارتن است، افزود: سالانه 5 هزارتن روغن زیتون به صورت رسمی وارد کشور می شود که با احتساب تولید داخل حدود 7 هزارتن روغن پومیس به صورت قاچاق از مرزهای جنوبی و غربی وارد کشور می شود .

جلالت با ضروت تشخیص روغن زیتون سالم و خالص از سوی مردم گفت: با این اقدام به سهولت مصرف کنندگان روغن زیتون و پومیس را از یکدیگر تشخیص می دهند.

عضو شورای ملی زیتون ادامه داد: همه روغن ها چرب هستند و در دهان به اصطلاح ماسیده می شوند، اما روغن زیتون چرب نبوده و این حس ماسیدگی در دهان را ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به روش تشخیص روغن زیتون خالص از پومیس بیان کرد: یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را در دهان ریخته و آن را در دهان می چرخانیم و با هوا قورتش می دهیم، اگر روغن سالم باشد چند لحظه احساس تلخی، تندی و تیزی گلو را می سوزاند و سپس این تلخی از بین رفته و طعم آن بسیار مطلوب می شود.

جلالت تصریح کرد: فرابکر بهترین روغن زیتون است، اما در ایران متأسفانه روغن پومیس به جای بکر و فرابکر با قیمت بالا به مصرف کنندگان عرضه می شود./ باشگاه خبرنگاران جوان
(شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶) ۰۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها