سه شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۲۱۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ منتشر شد

کتاب مقررات صادرات و واردات با اصلاحات جدید مصوب هیات وزیران چاپ و منتشر شد.

علی علی‌آبادی فراهانی، مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات، با اعلام خبر فوق افزود: کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦حاوی اصلاحات نمانکلاتور سیستم هماهنگ شده سازمان جهانی گمرک است که به لحاظ تغییرات حاصله از جمله "فناوری" و "تجارت" هر پنج سال یکبار به روز رسانی می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد که آخرین نسخۀ به روز شده نمانکلاتور در سال ٢٠١٢ میلادی )سال١٣٩٠-١٣٩١) اعمال گردیده و جدیدترین نسخه نیز از اول سال ٢٠١٧ قابل اجرا است.

علی آبادی با اشاره به اینکه سازمان جهانی گمرک، اصلاحات سال 2017 و 2018 میلادی را به صورت همزمان اعمال و اعلام نموده گفت: با توجه به اینکه آمار بازرگانی خارجی بر مبنای ردیف تعرفه‌های جدول طبقه بندی کالا تهیه می‌گردد و ثبت سفارش کالا بر اساس کدهای تغییر یافته انجام خواهد شد، لزوم انجام اصلاحات مذکور در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ از ضروریات بخش بازرگانی کشور است.

علی آبادی همچنان متذکر شد: این اصلاحات در آذر ماه ١٣٩٥ برای درج در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات با اشاره به اصلاحات جدید مصوب ١٣٩٦/٣/٢١ هیئت محترم وزیران افزود: تغییرات جدید شامل "ایجاد" یا "حذف" ردیف تعرفه‌ها و "اصلاح شرح کالا" و تغییر در "مندرجات ذیل یادداشت" فصول مختلف کتاب مقررات صادرات و واردات است که در چاپ آن لحاظ گردیده و  همچنین، سایر تغییرات مصوب هیئت محترم وزیران در سال ١٣٩٥ که در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٥ درج نشده بود در کتاب سال جاری اعمال گردیده است.

 
(سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶) ۱۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها