سه شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۲۱۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

بلاتکلیفی قیمت سه محصول لبنی/ تعیین قیمت شیر ۴ ماه در حال کارشناسی شدن است

در حالی که افزایش خودسرانه قیمت شیر از سوی برخی شرکت‌های لبنی وارد چهارمین ماه می‌شود،‌ سازمان حمایت در سکوت مطلق همچنان در حال بررسی کارشناسی علت افزایش قیمت است.

رضا باکری در مورد آخرین وضعیت تعیین تکلیف قیمت سه محصول لبنی که قرار بود تا هفته آینده از سوی سازمان حمایت درمورد آن تصمیم‌گیری شود، اظهار داشت: هنوز بررسی پرونده‌های افزایش قیمت محصولات لبنی خاتمه پیدا نکرده و تاکنون یک جلسه در این مورد برگزار شده و قرار است فردا نیز جلسه دیگری برگزار شود.

وی با تصریح بر اینکه بعید می‌دانم در این هفته وضعیت افزایش قیمت سه محصول لبنی تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: تا دو هفته آینده در هر صورت مسئله روشن می‌شود؛ چرا که شرکت‌های لبنی مستندات خود را برای افزایش قیمت ارائه داده‌اند.

خبرنگار فارس گفت که اغلب شرکت‌های لبنی شیر استریل خود را بدون مجوز سازمان حمایت از پس از عید از 2800 به 3000 تومان افزایش داده‌اند و انگار آب از آب تکان نخورده است که دبیر انجمن صنایع لبنی در واکنش به این موضوع گفت: اینطور هم نیست و سازمان تعزیرات حکومتی جریمه‌های 6، 8 و 10 میلیارد تومانی بسته به میزان و تناژ محصول برای این برندهای لبنی تعیین کرده است.

باکری به این نکته اشاره کرد که کارخانه‌های لبنی مدعی هستند که قیمت تمام‌شده آنها بالا رفته و اسنادی هم برای آن ارائه کردند که این اسناد در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: اگر بررسی‌ها نشان دهد که افزایش قیمت متناسب با افزایش هزینه‌ها بوده، آن موقع باید فکری به حال قیمت‌ جدید محصولات لبنی کرد.

به گزارش خبرنگار فارس از ابتدای فروردین امسال به مرور چند برند محصولات لبنی به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کردند که با رسانه‌ای شدن آن واکنش سازمان حمایت را در پی داشت. در عین حال شرکت‌های لبنی ملزم شدند تا مستندات خود را مبنی بر علت افزایش قیمت محصولات با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده ارائه کنند تا پس از بررسی‌های کارشناسی تکلیف قیمت‌ها مشخص شود،‌ اما با گذشت 4 ماه از سال، این کار هنوز انجام نشده است./ فارس
(سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶) ۰۹:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها