یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۲۱۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

محموله برنج تایلندی بزودی وارد کشور می شود

دبیر انجمن برنج ایران ضمن اشاره به خرید برنج از تایلند گفت: این محموله بزودی وارد کشور خواهد شد.

جمیل علیزاده شایق در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه قرارداد خرید این کالا قبل از دوران تحریم با کشور تایلند بسته شده است، افزود: ایران در دوران تحریم به دلیل عدم امکان پرداخت وجوه برنج مورد خریداری به تایلند از واردات این کالا بازماند.

وی همچنین در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر بی کیفیتی برنج‌های تایلندی اظهارداشت: اینگونه نیست بلکه برنج های تایلندی، ویتنام و پاکستان محصولاتی کیفی هستند.

دبیرانجمن برنج ایران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اینکه ممنوعیت واردات برنج به کشور نظم مشخصی ندارد، گفت: سالانه 800 تایک میلیون تن برنج باید به مملکت وارد شود و این میزان واردات غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه برنج جزو اقلام اساسی و مهم در کشور است، افزود: سالانه بخشی از این محصول راهبردی بصورت داخلی و بخش دیگر از طریق واردات تامین می شود.

علیزاده شایق در ادامه با اشاره به این جمله که پارسال به ازای هرکیلو برنج وارداتی 500 تومان عوارض گمرکی دریافت شد، اظهارداشت: شرط دریافت عوارض از برنج به جهت توسعه و سرمایه گذاری طرح های زیر ساختی این محصول راهبردی از قبیل یکپارچه سازی اراضی شالیزاری، تجهیز و نوسازی کارخانه های شالیکوبی، آبرسانی به مزارع و سایر موارد بود ولی با کمال تاسف عوارض دریافتی در راستای واردات میوه هزینه شد.

وی در عین انتقاد از بی برنامگی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه برنج گفت: برنامه ریزی و سیاست گذاری در این حوزه ضمن ثبات باید از نظم و نسخ مشخصی برخوردار باشد.

دبیرانجمن برنج ایران در ادامه واگذاری وظایف و اختیارات وزارت بازرگانی به جهاد کشاورزی (قانون انتزاع) را یک اقدام اشتباه دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی حامی تولیدکنندگان است متاسفانه با واگذاری تنظیم بازار به این وزارتخانه کشاورز خود را تنها می‌بیند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی همزمان مسئول تولید و تنظیم بازار است یادآورشد: اینجانب از ابتدا با این موضوع که وزارتخانه مزبور مسئول تنظیم بازار باشد مخالف بوده و هنوز هم مخالف است.
(یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶) ۱۳:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها