یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۲۱۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

افزایش ۵۰۰ هزار تنی تولید گوشت مرغ در سال جاری

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت سفید در مرغداری های کشور تولید می شود که طی برنامه ریزی های انجام شده انتظار داریم حدود ۵۰۰ هزار تن افزایش تولید در واحدهای مرغداری گوشتی در کشور داشته باشیم.

حسن رکنی در بازدید از زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ و کشتارگاه صنعتی با بیان اینکه صنعت مرغداری استان اردبیل قابلیت های لازم برای ورود به بازار جهانی را دارد، اظهار کرد: با کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری باید زمینه های پیشرفت در این صنعت در استان اردبیل را بیش از پیش ارتقا دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: تلاش بر این است که سازه هایی که برای احداث واحدهای مرغداری در نظر گرفته می شود از هر لحاظ مهندسی و اصولی باشد. سازه هایی که قبل از این در واحدهای مرغداری احداث شده به روز شوند و مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا شوند تا بتوانند بازده اقتصادی داشته باشند.

به گفته رکنی، برای اقتصادی کردن تولید در بخش دام استان نیاز است به فعال کردن زنجیره تولید توجه ویژه ای شود. ظرفیت تولید مرغ مادر در استان اردبیل با شتاب بیشتری در حال رشد است.

وی یادآور شد: استان اردبیل در تولید جوجه یکروزه نه تنها نیاز داخلی کشور را تامین می کند بلکه میزان قابل ملاحظه ای از جوجه یکروزه نیز به خارج از کشور صادر می شود.
(یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶) ۱۳:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها