شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۰
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۷۲۰۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس رستوران ها و کافه

کافه استارت آپ‌های سیار

این روزها کافی شاپ های سیاری در سطح شهر حضور دارند که مشتریانشان را از طریق تلگرام و اینستاگرام پیدا می کنند.

کافه و کافه گردی در تهران چند سالی است که بسیار رونق گرفته و حالا افراد زیادی را می توان پیدا کرد که ترجیح می دهند روزی چند ساعت از وقت استراحت خود را در کافه های شهر بگذرانند و یا با دوستانشان خوش و بش کنند؛ همین موضوع هم هست که باعث شده شاهد رشد روز افزون تعداد کافه های در نقاط مختلف شهر باشیم؛ اما همزمان با گسترش این کافه ها در شهر با پدیده جدیدی هم رو به رو هستیم:« کافه های سیار»؛ کافی شاپ های کوچکی که پشت ون ها راه اندازی شده اند و در سطح شهر می چرخند و مشتریان خود را پیدا می کنند؛ کافی شاپ هایی که در واقع استارت آپ هایی کوچک هستند که مشتریانشان را از طریق وب و شبکه های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام پیدا می کنند و بعد از حضور برای آن ها قهوه داغ، چای، اسپرسو و ... سرو می کنند و تعدادشان هم در سطح شهر تهران در حال افزایش است. روش کار این کافه های به این گونه است که هر روز مسئولان کافه در شبکه های مجازی خود اعلام می کنند که فردا در چه نقاطی از شهر در چه ساعت هایی خواهند بود تا مشتریانی که علاقه به حضور در کافه کوچک آن ها دارند، موقعیت مکانی آن ها را بدانند. البته این کافه ها که چندماهی است به تهران رسیده اند، چندین سال است که در کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اروپایی و آمریکا فعالیتشان شروع شده است.

مشهورترین کافه استارت آپ های تهران

« وی کافه» شاید یکی از اولین کافه های سیار شهر تهران بود که یک زوج جوان به نام های «ذکرا» و «فرزاد» آن را پشت یک فولکس واگن آبی رنگ با حس نوسالژی بسیار زیاد راه اندازی کردند. «ذکرا عباسی» لیسانس روزنامه‌نگاری دارد و «فرزاد حسینی» مردم‌شناسی خوانده است؛ آن ها در ابتدا قصد داشتند پشت یک اتوبوس دو طبقه شرکت واحد کافه خود را راه اندازی کنند ولی پروسه طولانی کار و گرفتن مجوزها و پیدا کردن اسپانسر برای خرید اتوبوس آن ها را به این فکر انداخت که فعلا با یک فولکس والگن شروع کنند. فرزاد حسنی گفته راه اندازی این کافه برای آن ها حدود 60 میلیون تومان آب خورده است. در کافه آن ها همه چیز خانگی است و استقبال بالا از منوهای آن ها در نقاط مختلف سطح شهر باث شده است که به جز فرزاد و ذاکر چند نفر دیگر از اعضا خانوادیشان هم برای درست ردن کیک و آماده کردن وسایل و.. به کمک آن ها بیایند. این زوج جوان هر روز که از خانه بیرون می آیند که کجای شهر بروند و بعد این موضوع را از طریق شبکه های تلگرام و اینستاگرام با مشتریان قدیمی یا جدید خود در میان می گذارند.

کافه ای در صندوق عقب پژو

یکی دیگر از استارت آپ های کوچک کافه ای شهر، کافه رو است، کافی شاپ کوچکی که در صندوق عقب یک پژو شکل گرفته و برای شما قهوه مورد علاقه یتان را سرو می کند، این کافه هم از سوی یک پسر جوان به نام آرمان راه اندازی شده است، او ابتدا کارش را از کرج شروع کرد ولی باتوجه به اینکه چندان مورد توجه قرار نگرفت تصمیم گرفت به تهران بیاید. آرمان برای کافه کوچکش که به اندازه یک صندوق عقب است آرزوهای بزرگ دارد، خودش می گوید دوست دارد در کنار کافه داری دفتری داشته باشد تا به کسانی که می خواهند همچون او کافه راه اندازی کنند، ایده بدهد. راه اندازی کافه رو برای آرمان 3 میلیون تومان هزینه برداشته است.
(شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶) ۱۴:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها