شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۲۰۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

غیبت رئیس جمهور در مراسم روز صنعت/ معافیت 30درصدی مالیاتی مشارکت با برندهای خارجی

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: قرار بود مراسم روز ملی صنعت با حضور رییس جمهور برگزار شود ولی به دلیل کسالت مختصری که داشتند،نتوانستند در این مراسم حاضر شوند.

محمدرضا نعمت زاده در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت اظهار داشت:قرار بود مراسم روز صنعت با حضور رییس جمهور برگزار شود ولی با توجه به کسالت مختصر وی و به دلیل اینکه صدایشان گرفته بود، نتوانستند در این مراسم حاضر شوند.

وی تصریح کرد: به دلیل تراکم برنامه‌های رئیس جمهور، برگزاری مراسم رور صنعت در هفته پیش صورت نگرفت و از ما خواسته شد تا این مراسم یک هفته عقب بیفتد. قرار بود مراسم عصر امروز برگزار شود ولی به دلیل تداخل با جلسه شورای عالی امنیت و حضور رئیس جمهور در آن جلسه، برگزاری مراسم روز صنعت به صبح امروز موکول شد.

نعمت زاده افزود: چهار شنبه شب شنیدیم که آقای روحانی کسالت مختصری دارد و صدایش گرفته، دکتر هم پرهیز داده بود که صحبت نکند. پنج شنبه نزد ایشان رفیتم و خواهش کردیم که در مراسم امروز حضور داشته باشند اما گفتند که صدایم در نمی آید.دوستان هم خواستند که ایشان استراحت کنند.

وی گفت: دیروز هم پیگیر این موضوع بودیم ولی عذرخواهی کردند وگفتند آقای جهانگیری در این مراسم شرکت می کنند.

وزیر صنعت در ادامه از تهیه ویرایش دوم برنامه راهبردی صنعت خبر داد و گفت: این برنامه خردادماه به کارشناسان ارایه شده و امروز نیز به جمعی از کارشناسان ارایه می شود.

وی با اشاره به هدف گذاری انجام شده برای افزایش درآمد سرانه کشور از ۵۸۰۰ دلار فعلی به ۱۰ هزار دلار طبق برنامه راهبردی صنعت، گفت:ارزش افزوده سرانه صنعت از ۵۲۰ دلار فعلی باید به هزار دلار برسد که برای دستیابی به این اهداف نیازمند تقویت و آموزش نیروی انسانی هستیم. همچنین توجه به نوآوری و تحقیق و توسعه، بازاریابی داخلی و خارجی و سرمایه گذاری با هدف صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است.

نعمت زاده با اشاره به هدف گذاری انجام شده برای صادرات صنعتی ۱۲۰ میلیارد دلاری تا سال ۱۴۰۴ اظهار داشت:طی چهار سال اخیر ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید توسعه‌ای با ۳۰۰ هزار اشتغال ایجاد شده و شاهد پیشی گرفتن صادرات کالا بر واردات طی سال های ۹۴ و ۹۵ بودیم،هرچند طی ۳ ماهه امسال کمی اختلاف داریم اما تا پایان سال جبران می شود.

وی با بیان اینکه طی چهار سال اخیر یک میلیون اشتغال جدید در بخش صنعت، معدن، تجارت و اصناف ایجاد شده است، گفت: امسال نیز ایجاد ۴۵۰ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

وزیر صنعت از معافیت ۳۰ درصدی مالیات بر درآمد برای تولید برندهای خارجی در کشور با مشارکت شرکتهای ایرانی طبق قانون رفع موانع تولید خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۱۲ هزار واحد صنعتی و به همین میزان واحد کشاورزی موفق به دریافت ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات شدند و امسال نیز ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.
(شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶) ۰۹:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها