سه شنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۹
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۲۰۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

تولید بیش از ۸۰ هزار تن عسل در کشور/۲ درصد عسل تولیدی صادر می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار تن عسل در کشور تولید می شود، گفت: ایران هشتمین تولیدکننده عسل دنیا است و ۲ درصد عسل تولیدی کشور صادر می شود.

حسن رکنی در همایش زنبورداری ارگانیک با بیان اینکه باید با سرعت زیاد خود را با علوم و فنون روز آشنا کنیم، اظهار داشت: در غیر این صورت از دنیا عقب می مانیم.

وی با بیان اینکه ما تولید عسل را کار اصلی زنبورداری نمی دانیم، تصریح کرد: مسئله بسیار مهم در این زمینه بحث گرده افشانی است که به تولید محصولات کشاورزی کمک می کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه موضوع ارگانیک به عنوان پدیده جوانی توجه مردم کشور ما را به خود جلب کرده است، اظهار داشت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما کافی نبوده است؛ چرا که سرعت تولید محصولات ارگانیک در دنیا بسیار زیاد است، اما ما متاسفانه اقدامات شاخصی را در این زمینه در کشورمان شاهد نیستیم که یکی از دلایل این مسئله خلاء اطلاعاتی است.

رکنی با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار تن عسل در کشور تولید می شود، گفت: حدود ۷.۵ میلیون کلونی زنبورعسل در کشور داریم که از نظر تعداد کلونی ها رتبه چهارم و از نظر تولید عسل رتبه هشتم دنیا را داریم.

وی با اشاره به ضرورت تولید عسل ارگانیک در کشور تصریح کرد: ما اگر بخواهیم محصولاتی مانند زعفران و چای ارگانیک در کشور تولید کنیم، بسیار راحت تر از تولید عسل ارگانیک است؛ چراکه در تولید عسل ارگانیک با حشره ای مانند زنبور مواجه هستیم که تا شعاع ۱۰ کیلومتری در روز پرواز می کند، بنابراین باید در این شعاع تمام شرایط و استانداردهای ارگانیک را رعایت کنیم تا تولید عسل ارگانیک دچار مشکل نشود.

رکنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۲ درصد عسل تولیدی کشور صادر می شود، گفت: بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تن عسل از کشور صادر می شود که این عدد در برخی سالها به ۵ هزار تن نیز رسیده است، البته دلیل این صادرات کم پایین بودن کیفیت عسل تولیدی کشور نیست، بلکه بالا بودن قیمت آن در بازارهای جهانی است./
(سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶) ۱۳:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها