دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۲۰۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

بورس برای گندمکاران خراسان شمالی مشکل‌ساز شد/پرداخت ناچیز مطالبات

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به مشکلات کشاورزان در عرضه گندم خود به بورس کالای ایران، از منتفی شدن خرید گندم استان در بورس کالا خبر داد.

حشمت‌الله برسلانی  اظهار کرد: امسال بر اساس تصمیم هیئت‌وزیران تغییری در خرید تضمینی محصول گندم چهار استان کشور ایجاد شد که خراسان شمالی نیز ازجمله این استان‌ها بود.

برسلانی تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد، محصول گندم خراسان شمالی در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف و صنعت معامله شود.

وی بابیان اینکه خراسان شمالی امسال به‌عنوان پایلوت محصول گندم کشاورزان را در تابلوی بورس به فروش می‌رساند، نسبت به سازوکار این امر در بورس انتقاد کرد.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه خرید گندم در بورس، تابع دستورالعمل‌های خاصی بود و از سویی پرداخت وجه نیز با تأخیر انجام می‌شد، عرضه گندم خراسان شمالی در بورس کالا منتفی شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی بابیان اینکه هم‌اکنون دولت به‌صورت مستقیم گندم کشاورزان خراسان شمالی را خریداری می‌کند، افزود: تأخیر در پرداخت وجه و نبود مشتری ازجمله مشکلات عرضه گندم کشاورزان استان در بورس کالا بود.

برسلانی اظهار کرد: تاکنون ۷۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری‌شده که درازای آن وجوه ناچیزی به کشاورزان پرداخت‌شده است.

وی عنوان کرد: به‌زودی مطالبات کشاورزانی که محصول خود را تا اول تیرماه تحویل داده‌اند، به‌حساب آنان واریز می‌شود.  

وی گفت: در سال جاری پیش‌بینی خرید ۱۷۰ هزار تُن گندم از کشاورزان استان راداریم که این میزان با توجه به ظرفیت انبارهای ذخیره‌سازی و تجهیزاتی که داریم تا ۲۰۰ هزار تُن نیز قابل‌افزایش است./ مهر
(دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶) ۱۴:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها