یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۱۹۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

هشدار در مورد آلودگی‌های پنهان فست فودها/ مراقب جعبه‌های پیتزا باشید

رئیس انجمن صنایع غذایی گفت: اگر جعبه‌های پیتزا از استاندارد‌های لازم برخوردار نباشند، میکروب‌های مختلفی به درون غذا منتقل می‌شود.

محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران ؛ اظهار کرد: جعبه‌های ویژه نگهداری و حمل مواد غذایی باید از کاغذهای نو ساخته شوند تا از بروز بیماری‌های مختلف گوارشی و حتی پوستی جلوگیری شود.

وی بیان کرد: اگر جعبه‌های پیتزا یا هر نوع مواد غذایی دیگری از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و مجوز‌های بهداشتی را دریافت نکرده باشد، ممکن است حامل میکروب‌های مختلف باشد که این آلودگی به درون غذا منتقل شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران تصریح کرد: جعبه‌های پیتزا که حامل مواد غذایی بوده باید از کاغذهای نو درست شده باشد، زیرا در غیر این صورت فلزات سنگین و گرد و غبار بر روی غذا می‌نشیند و باعث ایجاد انواع مشکلات گوارشی در بدن می‌شود.

وی ادامه داد: کاغذهای کهنه ای که برای تهیه جعبه‌های پیتزا به کار گرفته می‌شود ممکن است به انواع میکروب‌های مختلف آلوده بوده و همین مسئله بهداشتی بودن این کاغذ‌ها را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث بروز بیماری‌های مختلفی از جمله سیستم گوارشی و حتی پوستی می‌شود.

عزیزیگفت: کاغذهای ای کهنه ممکن است آلوده به انواع فلزات سنگین، سموم کشاورزی و حشره‌کش باشد که این مواد برای انسان به شدت مضر است و آلودگی‌های مختلفی را در بدن انسان ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: جعبه‌های ویژه مواد غذایی و به خصوص غذاهای گرم دارای پروانه بهداشت و مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو باشد تا از بروز مشکلات مختلف و همچنین بیماری‌های گوناگون جلوگیری شود./ باشگاه خبرنگاران جوان
(یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶) ۱۳:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها