شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۱۹۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشاورزی در قطب تولید گوجه‌فرنگی کشور رو به نابودی

رئیس نظام صنفی کشاورزان استان بوشهر گفت: کشاورزی در قطب تولید گوجه‌فرنگی کشور رو به نابودی است.

علی کرمی عصر جمعه در نشست کشاورزان آبدان با نماینده جنوب استان در مجلس اظهار داشت: کشاورزان نقش مهمی در توسعه اقتصادی و تولید دارند و باید نگاه حمایتی ویژه‌ای به این قشر صورت گیرد.
رئیس نظام صنفی کشاورزان استان بوشهر ادامه داد: کشاورزان منطقه آبدان دچار بحران شدیدی شده‌اند و نیاز است مسئولان کشوری فکری به حال کشاورزان داشته باشند.
کرمی تصریح کرد: مسئولان باید تا برای حل و رفع مشکلات کشاورزان در منطقه آبدان چاره‌ای بیندیشند چراکه با این وضعیت کشاورزی در منطقه آبدان رو به نابودی پیش می‌رود.
کرمی از نماینده مردم خواست تا پیگیر مشکلات قشر اسیب دیده کشاورز باشد و کمک بلاعوض برای آبیاری تحت فشار در دستور کار خود قرار دهند.
در پایان این نشست، نمایندگان کشاورزان مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی را مطرح کردند و نماینده قول داد که در مرکز از حق وحقوق تمامی کشاورزان در صحن علنی مجلس دفاع خواهم کرد.
آبدان به عنوان قطب تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر و کشور به شمار می‌رود که قریب به ۹۰ درصد مردم منطقه آبدان به کار کشاورزی مشغول هستند و از این طریق امرار و معاش می‌کنند و هر ساله در فصل برداشت، این قشر دغدغه فروش محصول دارند.
متاسفانه فصل برداشت چیزی عاید کشاورز نمی‌شود و فقط در جیب دلالان می‌رود و نیاز است که مسئولان از همین الان به فکر کشاورز و فروش محصول باشد.

در سال‌های گذشته کشاورزان با گرفتن وام از بانک‌ها و مخارج سنگین متاسفانه خیلی‌ از کشاورزان خانه نشین شدند و هنوز هم توان پرداخت وام خود را ندارد.

مهر

(شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶) ۱۳:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها