چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۹۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

عرضه گوشت وارداتی از استرالیا و آسیانه میانه بازار را آرام کرد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: طی ماه‌های اخیر نرخ گوشت گرم گوسفندی با نوساناتی در بازار روبرو شد که در جهت کاهش قیمتها در کنار دام داخلی، اقدام به عرضه گوشت گرم وارداتی از استرالیا کرده‌ایم.

علیرضا ولی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام ، با اشاره به اینکه گوشت منجمد به وفور در بازار موجود است، بیان کرد: طی ماه‌های اخیر گوشت گرم گوسفندی با نوساناتی در بازار روبرو شد که در جهت کاهش قیمت‌ها در کنار دام داخلی اقدام به عرضه گوشت گرم وارداتی از استرالیا و آسیای میانه نموده‌ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت هر کیلو گوشت قرمز گرم استرالیایی 33 هزار تومان و آسیای میانه 31 هزار و 500 تومان است، اظهار کرد: طی روزهای اخیر عرضه گوشت گرم وارداتی در بازار تاحدی قیمت گوشت داخلی را تحت تأثیر خود قرار داده به طوریکه هم اکنون هر کیلو گوشت داخلی کمتر از 40 هزار تومان به فروش می‌رسد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه گوشت‌های گرم وارداتی توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود، عنوان کرد: ذخایر گوشت قرمز به اندازه کافی موجود است و هر گاه نیاز باشد اقدام به عرضه گسترده در جهت کنترل قیمت‌ها در بازار خواهیم داشت.

وی از عرضه 1400 تن گوشت از ابتدای سال در بازار خبر داد و اضافه کرد: براین اساس روزانه 40 تن گوشت وارداتی در جهت کنترل قیمت در بازار عرضه می شود، به طوریکه در صورت عدم تأثیرگذاری لازم، باید دامنه واردات را افزایش دهیم.

ولی با اشاره به کاهش نسبی قیمت گوشت مرغ طی روزهای اخیر در بازار گفت: از روزهای ابتدایی ماه رمضان در جهت تعادل بخشی بازار اقدام به افزایش گسترده عرضه مرغ کرده‌ایم که در نهایت این امر افت شدید قیمت‌ها و زیان مرغداران را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو مرغ در میدان بهمن 5 هزار و 800 تومان است، افزود: براین اساس جمع آوری گوشت مرغ را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا قیمت‌ها به حالت عادی خود باز گردد.

به گفته ولی متوسط قیمت هر کیلو مرغ برای مصرف‌کننده باید 7 هزار تومان باشد و این درحالی است که هر کیلو مرغ گرم با نرخ 6 هزار و 200 تومان در میادین عرضه می شود./  باشگاه خبرنگاران جوان
(چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها