چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۸
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۱۹۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

افت ۳۰درصدی کیفیت برنج ایرانی به دلیل فرسودگی تجهیزات/ دولت با اختصاص ردیف‌ بودجه نوسازی تجهیزات از تولیدکنندگان حمایت کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسازی تجهیزات در کیفیت و قیمت تمام شده تولید تاثیر فراوانی دارد، گفت: دولت با اختصاص ردیف‌های نوسازی تجهیزات در بودجه از تولید کنندگان داخلی حمایت کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره بالا بودن قیمت تمام شده محصولات داخلی و فرسودگی تجهیزات تولیدکنندگان، گفت: در رقابت با کالاهای مشابه خارجی دو عامل کیفیت و قیمت تاثیرگذار است، که تولیدکنندگان داخلی عمدتاً در هر دو بحث بازنده هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت تمام شده کالاها تولید داخل به دلیل گران بودن نیروی کار و فرسودگی و مکانیزه نبودن تجهیزات بسیار بالا است، اظهار داشت: این انتظار وجود دارد تا متولیان کیفیت کالاهای تولیدی را افزایش و همچنین هزینه‌های تولید را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه باید سرعت در تولید با دستگاهای دارای تکنولوژی رو دنیا افزایش پیدا کند، اضافه کرد: این موارد در عرصه رقابت بین المللی عرضه کالا برگ برنده‌ای را در اختیار تولید کنندگان ما قرار می‌دهد، متاسفانه در حال حاضر شرایط اینگونه نیست، نبود استاندارد در تولید، گران تمام شدن کالا، عدم کیفیت کالا و دستگاها ما را در عرصه بین المللی متضرر می‌سازد.

جعفرزاده ایمن ‌آبادی با تاکید بر تاثیر گذاری نوسازی تجهیزات در بالا بردن راندمان تولید، افزود: 30 درصد محصول برنج کشور به دلیل فرسودگی تجهیزات برداشت خُرد شده  و در رده ‌بندی کیفیت از درجه یک به درجه دو نزول می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت‌وگوی خود به  راه برون رفت از این مسئله یعنی حمایت دولت از تولید کنندگان اشاره کرد و گفت که قطعاً دولت در آینده از این مسئله متضرر نمی شود.
(چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها