دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۸۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

خالص فروشی اقلام باید عملیاتی شود

در نشست مشترک کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات و کمیته نظارت و بازرسی کارگروه تنظیم بازار در سال 1396 تصویب شد که خالص فروشی اقلام عملیاتی شود و با واحدهای متخلف برخورد جدی صورت گیرد.

خالص فروشی کالا (کسر کردن وزن ظرف به ویژه در شیرینی و میوه) است.
دومین مصوبه این نشست که در استانداری تهران برگزار شد به خالص فروشی برخی اقلام اختصاص داشت.
«سید حسن مهاجران» رئیس اتحادیه میوه و تره بار نیز در این نشست گفت: گرانفروشی و ناخالص فروشی دو مقوله جدا هستند و برخی علاوه بر گرانفروشی اقلام، اقدام به ناخالص فروشی نیز می کنند.
وی تاکید کرد: خالص فروشی باید در تمام اصناف عملیاتی شوند و نباید اجازه دهیم روند ناخالص فروشی ادامه داشته باشد.
در ادامه این نشست «علی کوهستانی» رئیس اداره تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی درباره نصب برچسب قیمت ها در میادین و مراکز خرید گفت: متاسفانه باوجود تصویب نصب برچست قیمت ها شاهد هستیم این اقدام در بیشتر میادین اتفاق نمی افتد و در برخی موارد کالاها با قیمت هایی خلاف واقع به مصرف کننده فروخته می شود.
وی تصریح کرد: اتاق اصناف ایران باید در زمینه نصب برچست قیمت ها با انجام کار کارشناسی طرح واحدی را برای این برچسب ها ارائه کند. همچنین با ادامه روند بازرسی ها و در برخورد با متخلفان تنها اقدام به جریمه این واحدها نکنیم و بهتر است اقدام های تذکری و بازدارنده صورت گیرد.
«سیدجواد میرخانی» دبیر اجرایی اتاق اصناف که در این نشست حضور داشت، درباره اهمیت خالص فروشی گفت: اتاق اصناف ایران معتقد است کالاها با هر نرخی که فروخته می شوند باید در آنها خالص فروشی داشته باشیم.
« محمد امامی امین» معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران نیز در این نشست گفت: خالص فروشی و نصب برچسب قیمت جزو وظایف اتاق اصناف ایران است و این اتاق باید با انجام کارشناسی های لازم هر چه سریع تر درباره عملیاتی شدن این موارد اقدام کند تا از این طریق بتوانیم مطالبه و خواست مردم را برآورده کنی.
در پایان این نشست «محمد محمدی» مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران تاکید کرد: بحث خالص فروشی اقلامی که بحث وزنی آنها مطرح است باید به صورت جدی توسط اتاق اصناف پیگیری شود.
وی درباره نرخ گذاری برخی کالاها بیان کرد: قیمت برخی کالاها مناسب است و نیاز نیست نرخ جدیدی اعلام شود و اتاق اصناف موظف است تا زمانی که نرخ معینی تصویب نشده است براساس نرخ تعیین شده قبلی عمل کند.
به گزارش ایرنا، «خالص فروشی کالا» در 25 اسفندماه 1395 پس از 15 ماه پیگیری از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی درجلسه کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی استان تهران تصویب شد.
مصرف کنندگان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند آن را از طریق کانال تلگرام و یا اینستاگرام به انجمن حمایت از مصرف کنندگان یا شماره تلفن 66435666 انجمن اطلاع دهند.
نشست مشترک کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات و کمیته نظارت و بازرسی کارگروه تنظیم بازار در سال 1396 با حضور معاون استاندار تهران، نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان مردم نهاد حمایت از حقوق مصرف کنندگان، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران، شهرداری تهران و برخی اصناف برگزار شد. / ایرنا
(دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها