دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۷۱۸۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس با شرایط خاص آزاد شد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: مرغ های چربی‌دار از این پس برای تولید خمیر، تنها تحت نظارت سازمان دامپزشکی باید کشتار و استخوان آنها کاملاً جدا شود.

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ، از آزاد شدن استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس خبر داد و گفت: پس از گذشت سه سال کشمکش، دستگاه‌های مسئول در استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های سوسیس و کالباس به توافق رسیدند.

به گفته وی ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس گسترش کارهای زیر پله ای را به همراه داشت.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران تصریح کرد: مرغ های چربی دار که از این پس برای تولید خمیر از آنها استفاده می شود، تنها زیر نظر سازمان دامپزشکی کشتار و استخوان آنها کاملاً جدا می شود.

گفتنی است؛ در اطلاعیه پژوهشگاه استاندارد سازمان ملی استاندارد آمده است: پس از 2 سال مذاکره و برگزاری نشست های تخصصی کارشناسی، بین روسا و کارشناسان سازمان ملی استاندارد، سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی کشور، در مورد تعیین مقررات و چگونگی استفاده از گوشت مرغ جداسازی شده مکانیکی (خمیر مرغ) در سوسیس و کالباس، سرانجام اصلاحیه استاندارد ملی سوسیس و کالباس در مورد شرایط فنی و بهداشتی تولید سوسیس و کالباس با استفاده از خمیر مرغ مصوب شد.

بر اساس این اصلاحیه، کلیه واحدهای تولیدی برای بسته بندی سوسیس و کالباس حاوی خمیر مرغ، باید از پوشش رنگی متمایز به "رنگ زرد" استفاده نمایند و عبارت "حاوی خمیر مرغ" در نشانه گذاری این نوع فرآورده ها درج گردد./  باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها