دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۰
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۷۱۸۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

صادرات ۳۰۰ هزار تن خرما به عمان

ضرابی با اشاره به قراردادهای تاجران ایرانی و عمانی اظهار داشت: با توجه به مذاکرات انجام شده انتظار داریم ظرف چند روز آینده قراداد صادارت 300 هزار تن خرما به امضاء برسد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان در خصوص آخرین وضعیت صادرات به این کشور گفت: روابط تجاری ما با عمان هر روز بهتر می‌شود به طوری که از حجم تجارت 140 میلیون دلاری در سال 92 توانستیم در سال 95 به 800 میلیون دلار برسیم که عمده دلیل این افزایش فراهم شدن زیرساخت‌ها بوده است.

محمدرضا ضرابی ادامه داد: برقراری خط مستقیم کشتیرانی، رفع مشکلات بانکی و صدور روادید از جمله این زیرساخت‌ها بود که کمک کرد ما بتوانیم این زیرساخت‌ها را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کشور عمان با جمعیت 4 میلیون نفری یک بازار باثبات است و علاوه بر تامین این بازار ما می‌توانیم صادرات مجدد را نیز از طریق این کشور داشته باشیم. ما با برخی از کشورها به دلایل سیاسی یا عدم رابطه تجاری نمی‌توانیم به صورت مستقیم تجارت کنیم اما عمانی‌ها به راحتی می‌توانند این کار را برای ما انجام دهند به طور مثال در بازار کشورهای آفریقایی می توان از این طریق  نفوذ کرد.

ضرابی با اشاره به قراردادهای جدی تاجران ایرانی با عمانی اظهار داشت: با توجه به مذاکرات انجام شده انتظار داریم ظرف چند روز آینده قراداد صادارت 300 هزار تن خرما به امضاء خواهد رسید.

 رئیس اتاق ایران و عمان در پایان تصریح کرد: مهم‌ترین اقلام صادارتی به عمان مواد غذایی است اما با توجه به سیاست صادرات مجدد و ظرفیت تاجران این کشور، مصالح ساختمانی و اقلام تاسیساتی نیز از دیگر گزینه‌هایی است که تاجران می‌توانند روی آن برنامه‌ریزی کنند./ ایلنا
(دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها