سه شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۷۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

دستفروشان موادغذایی که در شهر جولان می دهند/ نظارت بر دستفروشان موادغذایی بر عهده چه ارگانی است؟

رئیس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت با اشاره به دستفروشان عرضه موادغذایی و آرایشی بهداشتی در سطح شهر و اماکن عمومی مانند مترو گفت: نظارت بر این دستفروش ها به عهده وزارت بهداشت نیست.

خسرو صادق نیت رئیس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت با اشاره به دستفروشی موادغذایی در خیابان و مترو‌ها گفت: دستفروشی تحت نظارت وزارت بهداشت نیست و ما بر اماکنی که هویت مشخصی دارند نظارت کرده و پیگیری‌های لازم نسبت به اجرای قانون در آنها را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: اماکن عمومی با توجه به رعایت بهداشت فضای فیزیکی و نیروهای کار مجوزهای لازم را می‌گیرند و ما بر اساس پروتکل‌ها وضعیت بهداشتی آنها را با استاندارد مقایسه می‌کنیم و بر اساس میزان رعایت بهداشت مطابق استاندارد اجازه می‌دهیم اماکن به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت عنوان کرد: نظارت بر دستفروش‌ها بر عهده وزارت بهداشت نیست و شهرداری‌ها باید به آنها نظارت داشته باشند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

صادق نیت با اشاره به همکاری وزارت بهداشت و شهرداری‌ها برای برخورد و نظارت بر دستفروشان موادغذایی در سطح شهر و مکان هایی مانند مترو گفت: ما آماده ایم تا در صورتی که شهرداری‌ها برنامه‌ای در این زمینه داشته باشند همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

وی یادآور شد: نظارت بر دستفروشان با وزارت بهداشت نیست، زیرا دستفروش‌ها هویت یا شناسنامه‌ای ندارند و ما به بهداشت محیط و نیروهای کار در اماکن نظارت می‌کنیم و این افراد که درتهیه، طبخ، توزیع موادغذایی یا آرایشی و بهداشتی نقش دارند تحت معاینه‌های پزشکی قرار گرفته و آموزش‌های لازم در زمینه رعایت بهداشت داده می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان؛
(سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها