سه شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۸
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۷۱۷۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

ایران آمادگی صادرات محصولات نشاسته ای را به قطر دارد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنایع گلوکز، نشاسته و مشتقات، از آمادگی این مجموعه برای تامین نیاز کامل قطر به انواع محصولات نشاسته، گلوکز و فروکتوز از منشاء گندم و ذرت خبر داد.

«محمدرسول مصائبی» با تاکید بر فرصت بوجود آمده برای صادرات انواع محصولات نشاسته، گلوکز و فروکتوز از منشاء گندم و ذرت به کشور قطر گفت: با توجه به تنش سیاسی بوجود آمده بین عربستان و قطر و ایجاد شرایط نامناسب برای تامین موادغذایی مورد نیاز قطر، صنایع گلوکز ،نشاسته و مشتقات آن آمادگی 100درصدی تامین نیاز محصولات نشاسته ای آن کشور را دارد.
وی با بیان اینکه قطر در سال 2016 محصولات نشاسته ای به ارزش 6 میلیون و 150 هزار دلار وارد کرد، اظهار امیدواری کرد، امسال این رقم به مراتب افزایش یابد و ایران بتواند این سهم مهم را از آن خود کند.
مصائبی با اشاره به این که انجمن صنفی مربوطه پیش از این در نامه ای به کانون انجمن های صنایع غذایی ایران آمادگی خود را برای صادرات انواع محصولات اعلام کرده بود، گفت: انواع محصولات نشاسته ای تولیدی کشور با توجه به استفاده از تکنولوژی روز دنیا از مرغوب ترین محصولات نشاسته ای بشمار می رود و این امر می تواند دلیل خوبی برای تثبیت جایگاه ایران در صادرات این اقلام به قطر باشد.
(سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها