دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۰
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۱۷۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

گمرک پاکستان قیمت پایه گمرکی برخی کالاهای ایرانی را کاهش داد

رایزن بازرگانی ایران در پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد پس از پیگیری های فراوان، گمرک پاکستان قیمت پایه گمرکی برخی کالاهای صادراتی ایران به این کشور را کاهش داد.

'مراد نعمتی' در این باره به خبرنگاران گفت: قیمت پایه گمرکی برای شیرینی و شکلات صاداتی ایران با کدهای تعرفه ای مشخص، از چهار و نیم دلار در هر کیلوگرم به یک دلار و 70 سنت کاهش یافته است که اقدام موثری در جهت بهبود صادرات این نوع کالاهای تولیدی ایران به پاکستان محسوب می شود.
گمرک پاکستان قبلا برای شیرینی و شکلات وارداتی به پاکستان، قیمت پایه را برای تمام کشورها یکسان و به میزان چهار و نیم دلار تعیین کرده بود.
وی گفت: با پیگری های و برگزاری جلسات متعدد با فدراسیون اتاق های بازرگانی و گمرک پاکستان، در نهایت گمرک پاکستان قیمت پایه گمرکی را برای واردات اقلام مذکور از مبدا ایران، به یک دلار و 70 سنت کاهش داد.
نعمتی یادآور شد: این اقدام گمرک پاکستان گام مهمی برای افزایش صادرات محصولات شیرینی و شکلات ایران به بازار بزرگ پاکستان است.
وی گفت: اقدام بعدی، تلاش برای کاهش قیمت پایه گمرکی برای دیگر محصولات صادراتی ایران به پاکستان از جمله کاشی و سرامیک، انواع نوشیدنی ها و مواد شوینده است.
پاکستان با جمعیتی حدود 200 میلیون نفر، یکی از بازارهای پررونق برای انجام صادرات انواع کالاها به این کشور است.
(دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها