شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۷۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

فروشندگان صنف مرغ متهم به گران فروشی شدند / دستگاه‌های نظارتی باید به جد وارد عمل شوند

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: فروشندگان صنف مرغ به سبب احتساب هزینه سرقفلی اقدام به عرضه مرغ با قیمت بالا می‌نمایند.

آخرین قیمت‌ها از بازار محصولات پروتئینی بیانگر آن است که با شروع ماه رمضان گوشت مرغ با روند افزایشی قیمت همراه بود.

البته این امر دیری نپایید چرا که پس از گذشت چند روز ازنوسانات، قیمت مرغ به ثبات رسید که این امر اعتراض مرغداران را به همراه داشت.

محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی  گفت: در حال حاضر مرغداران هر کیلو مرغ زنده به صورت مدت دار را با نرخ ۴ هزار و ۶۵۰ تومان و نقدی ۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند و این درحالی است که هزینه تمام شده هر کیلو مرغ برای مرغدار ۵ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه مرغ فروشی‌ها نسبت به نوسانات قیمت مرغ گلایه‌مند هستند، افزود: فروشندگان صنف مرغ به سبب احتساب هزینه سرقفلی اقدام به عرضه مرغ با قیمت بالا می‌نمایند چرا که فروش مرغ از سوی مرغدار جوابگوی هزینه هایشان نیست.

کمالی با بیان اینکه مرغداران در آستانه ورشکستگی هستند، گفت: در پی شیوع آنفولانزا ، بازارهای صادراتی را از دست دادیم و در حال حاضر ورود مجدد به این بازارها نیازمند زمان است، اما انتظار می‌رود که با رونق صادرات وضعیت مرغداران بهبود یابد.

به گفته وی نرخ منطقی هر کیلو مرغ زنده حداقل ۵ هزار و ۳۰۰ تومان است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از نرخ بالای جوجه یکروزه بیان کرد: در گذشته ۱۲ تا ۱۳ درصد هزینه تمام شده را جوجه یکروزه تشکیل می‌داد و این درحالی است که امروزه این رقم به ۱۸ الی ۲۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بالا بودن نرخ جوجه یکروزه ضربه مهلکی به مرغداران گوشتی وارد کرده است، عنوان کرد: اگر انجمن جوجه یکروزه توان کنترل قیمت‌ها را ندارد از این رو دستگاه‌های نظارتی باید به جد وارد عمل شوند و یا واردات جوجه را برای کنترل عرضه و تقاضا به اتحادیه مرغداران گوشتی واگذار نماید./ باشگاه خبرنگاران جوان
(شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها