جمعه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۱۷۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صادرات جو، ذرت، کنجاله سویا و روغن خام تصفیه نشده بلامانع است

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: براساس بخشنامه جدید دفتر صادرات گمرک به گمرکات اجرایی، صادرات جو، ذرت، کنجاله سویا و روغن خام تصفیه نشده بلامانع است.

براساس این بخشنامه، صادرات، ذرت دامی با کد طبقه بندی 10059010 ، جو با کد طبقه بندی 10039000، کنجاله سویا با کد طبقه بندی 23040000 با پرداخت عوارض صادراتی متعلقه می تواند صادر شود.همچنین براساس این تصمیم جدید، صادرات انواع روغن تصفیه نشده نیز بلامانع اعلام شده است.
براین اساس، بدیهی است که در صورت وارداتی بودن محموله های موصوف و استفاده از ارز مبادله ای برای واردات آنها، انجام تشریفات صادرات منوط به پرداخت مابه التفاوت ارز متعلقه و ارائه نامه تسویه از بانک ذی ربط خواهد بود.
گزارش گمرک اشعار می دارد: وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای صادرات کالاهای مذکور را بلامانع دانسته و در خصوص سایر کالاهای استعلام شده شامل گندم و آرد اعلام کرده است که با وجود یارانه ای بودن، با عنایت به مازاد بر نیاز کشور و با توجه به امکان عرضه آن در رینگ صادراتی بورس کالاهای کشاورزی براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازارطبق تبصره ذیل بند «یک» مصوبه هیات وزیران در 16 فروردین سال 95 تصمیم گیری در خصوص کالاهای گروه اول نیاز به هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار دارد.
گمرک ایران پیش از این با برگزاری جلسه های مستمر با اتحادیه ها، تشکل ها و صادرکنندگان از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده بود تا محدودیت ها برای صادرات این کالاها برداشته شود.
همچنین درخواست برای رفع محدودیت صادرات گندم و آرد از دیگر درخواست های گمرک ایران برای رفع موانع صادراتی بوده که برداشتن این محدودیت ها موکول به نظر کارگروه تنظیم بازار شده است.
بر اساس برنامه جدید گمرک ایران نشست های مشترکی میان مسئولان گمرک و صادرکنندگان به صورت هفتگی و با حضور تشکل ها و اتحادیه های صادرکنندگان و تولیدکنندگان برگزار می شود تا علاوه بر رفع موانع صادراتی از نزدیک مشکلات تولید کنندگان کالاهای صادرات محور مطرح تا علاوه بر رفع مشکلات و موانع صادرات این کالاها ؛ تسهیلات مرتبط با ورود مواد اولیه و دیگر کالاهای واسطه ای ارائه شود.
(جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها