چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۱۶۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

درصد قابل توجهی از خانوارهای هدف سبد امنیت غذایی خود را دریافت کرده اند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درصد قابل توجهی از خانوارهای هدف، سبد امنیت غذایی را که از هفته گذشته توزیع شده است، دریافت کرده اند.

به مناسبت ماه مبارک رمضان نخستین سبد حمایت غذایی سال جاری از هشتم خرداد ماه توزیع شد.
'علی ربیعی' افزود: هزینه سبد حمایت غذایی که در این ماه توزیع شد 2هزار و 200 میلیارد ریال(220 میلیارد تومان) است.
تعداد خانوارهایی که سبد امنیت غذایی دریافت می کنند سه میلیون و 888 هزار و 574 خانوار است که جمعیتی حدود 10میلیون نفر را شامل می شود.
ربیعی همچنین افزود: کودکان دچار سوء تغذیه و زنان باردار که از فقر غذایی رنج می برند هم در جامعه هدف قرار دارند.
به گفته وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی سبد امنیت غذایی در ماه مبارک رمضان بیشتر پروتئین است. کالاهای درنظر گرفته شده در این سبد شامل گوشت قرمز و سفید ، روغن ، برنج ، خرما، حبوبات و سایر کالاهای مصرفی است که در ماه مبارک بیشتر مصرف می شود.
وی گفت: خانوارها می توانندبرای دریافت کالای خود به فروشگاه هایی که پیشتر در سایت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام شده مراجعه کنند و همچنین می توانند چند بار خرید خود را انجام دهند .
به گفته ربیعی، به طور معمول خریدها در سه ماه انجام می شود و خانوارها برای دریافت سبد خود سه ماه فرصت دارند.
خانوارهای یک نفره حدود 300 هزار ریال (30 هزار تومان)، دونفره 600 هزار ریال(60 هزار تومان) و خانوارهای 3 نفره به بالا به ازای هر نفر100 هزار ریال( 10 هزار تومان) افزوده می شود که در نهایت تا سقف یک میلیون و 200 هزار ریال (120 هزار تومان) کالا دریافت خواهند کرد.
ربیعی در ادامه افزود: در نشستی که درکمیسیون تخصصی شورای عالی رفاه داشتیم در خصوص جمعیت تحت پوشش سبد حمایت غذایی گفت و گو شد که قرار شد بیشتر به سمت هزار روز نخست زندگی برویم و اگر بتوانیم همین جمعیت فعلی را با یک سری جمعیت جدید شاید درمقاطع خاص نیازمند سبد غذایی باشند را هم پوشش دهیم . برای آینده ارائه سبد غذایی گسترش این چنینی نیز خواهد داشت./ ایرنا
(چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها