چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۶۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

گوشت وارداتی سد گرانی‌ها را شکست/ فروش شقه گوسفندی با نرخ ۴۲ هزار تومان گران فروشی است

با توجه به نوسانات اخیر قیمت گوشت، مسئولان امر با توزیع لاشه گرم وارداتی با نرخ مصوب درصدد کنترل و کاهش قیمت هستند.

مدت هاست افزایش قیمت گوشت گوسفندی موضوعی چالشی شده که واکنش و انتقادات زیادی را به همراه داشته است.

البته با عرضه بره‌های نو به بازار به نظر می‌رسید که این داستان ادامه پیدا نکند، اما انگار دلالان به سبب سودهای هنگفت دست بردار بازار گوشت نیستند چرا که تا حدی قیمت‌ها افزایش یافته است.

 این در حالی است که مسئولان امر با توزیع لاشه بره گرم وارداتی با نرخ مصوب خبر از کاهش قیمت‌ها می‌دهند.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی  گفت: تا به امروز مقداری گوشت گرم وارداتی با نرخ مصوب در میادین توزیع شده که همین امر کاهش هزار تومانی قیمت گوشت داخلی را به همراه داشته است.

وی افزود: با توجه به تعطیلات گذشته مرز‌ها تعطیل بودند و حال باید منظر ماند و دید که با آغاز به کار مرز‌ها و عرضه گوشت‌های گرم وارداتی بازار به کدام سمت و سو می‌رود.

به گفته ملکی هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۴۲ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

*** توزیع لاشه گرم وارداتی جهت تنظیم بازار کلید خورد

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده  از آغاز توزیع لاشه بره وارداتی با قیمت مصوب از ابتدای هفته خبر داد و گفت: از ابتدای هفته گوشت گرم وارداتی در کنار گوشت گرم داخلی به بازار عرضه شده است.

به گفته وی لاشه‌های گرم وارداتی با نرخ ۲۹ هزار تومان به توزیع کنندگان عرضه شده و درنهایت با قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان باید به دست مشتری برسد.

پوریان ادامه داد: گوشت‌های وارداتی از کشورهای ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان و استرالیا و گوشت منجمد گوساله از نیوزیلند وارد کشور شده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده از عرضه روزانه ۷ هزار لاشه گرم وارداتی در بازار تهران خبر داد و اضافه کرد: البته روزانه هزار لاشه در بازارارومیه، قم، مشهد، کرج و اهواز عرضه شده است که با استمرار روند توزیع نوسانات قیمت فروکش خواهد کرد چرا که تعزیرات نظارت جدی بر بازار دارد.

وی با اشاره به کاهش نرخ ۳ هزار تومانی دام زنده در میادین بیان کرد: بنابراین هر کیلو دام زنده با قیمت ۱۳ الی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین عرضه می‌شود که با این وجود فروش شقه گوسفندی با نرخ ۴۲ هزار تومان درب قصابی گران فروشی است./ باشگاه خبرنگاران جوان
(چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها