سه شنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۴۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۱۶۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

افزایش غیر قانونی ۲۰۰ تومانی شیر رد شد

گنجی گفت: طی چند ماه اخیر به دنبال تغییر نرخ ارز مرجع به آزاد افزایش قیمت در شیرهای استریل صورت گرفت و باید گفت که گرانی ۲۰۰ تومانی قیمت مربوط به روزهای اخیر نبوده است.

در تعطیلات نوروز بود که در سایه غفلت دستگاه‌های نظارتی دو برند معروف لبنی اقدام به افزایش قیمت شیر و ماست کردند که درنهایت سازمان حمایت به دنبال انتقادات متعدد مبنی بر افزایش بدون مجوز ابلاغیه مبنی بر بازگشت قیمت به روند قبلی کارخانه داشت.

البته از این ماجرا چندی نگذشت که خبر افزایش ۲۰۰ تومانی هر لیتر شیر پاکتی در رسانه‌ها سر و صدا به پاکرد. این درحالی است که با وجود جریمه چند میلیاردی دو شرکت لبنی در هفته‌های اخیر گران فروشی برخی صنایع لبنی ادامه دار شد.

محمد گنجی مدیر عامل اتحادیه تعاونی کارخانه‌های لبنی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گفت: افزایش قیمت ۲۰۰ تومانی شیر استریلیزه مربوط به ۵ الی ۶ ماه گذشته بود که به اشتباه در رسانه‌ها مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه این افزایش قیمت مربوط به روزهای گذشته نبوده است، افزود: طی چند ماه اخیر به دنبال تغییر نرخ ارز مرجع به آزاد این افزایش در شیرهای استریل پاکتی صورت گرفت.

گنجی در پاسخ به این سؤال که تعیین تکلیف افزایش قیمت محصولات لبنی به کجا رسید، بیان کرد: مدارک ارائه شده از سوی کارخانه‌های لبنی در حال بررسی است از این رو نمی‌توان اظهار نظر قطعی راجع به افزایش قیمت داشت.
(سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶) ۱۸:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها