سه شنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۱۶۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

لزوم تشکیل کنسرسیوم بزرگ صادراتی در لرستان

نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی ایران گفت: برای برطرف کردن بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه‌ اقتصاد لرستان راهی جز تشکیل کنسرسیوم صادراتی نداریم.

حسین سلاح‌ورزی در جلسه هیات نمایندگان اتاق لرستان با بیان اینکه اتاق بازرگانی مطالعات امکان‌سنجی تشکیل کنسرسیوم صادرات را انجام داده و گزارش جامعی نیز در این زمینه آماده شده است، اظهار کرد: راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این کنسرسیوم و به دست آوردن سهمی از بازار عراق، ضروری است. به دنبال ایجاد شعبه اتاق مشترک ایران و عراق در اتاق لرستان هستیم.

نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی ایران عنوان کرد: ایران یک خط اعتباری برای کشورهایی چون عراق و سوریه ایجاد کرد که شرط برقراری آن استفاده از محصولات ایرانی است.

سلاح‌ورزی یادآور شد: در راستای نشان دادن مزیت‌های استان باید تلاش کنیم و به دنبال سهمی برای لرستان باشیم.

وی افزود: باید برای صادرات 800 هزار تن مازاد محصولات کشاورزی لرستان و مزیت‌هایی که در حیطه‌ سنگ و معادن داریم، باید چاره‌اندیشی کنیم که در همین زمینه تشکیل کنسرسیوم بزرگ صادراتی می‌تواند راهگشا باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان در ادامه با اشاره به ضعف استان در برقراری ارتباط با نمایندگان موثر مجلس تصریح کرد: رایزنی‌های جداگانه‌ای با رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنعتی و بودجه‌ مجلس انجام داده‌ایم تا اوایل تابستان در لرستان میزبان آن‌ها باشیم و از نزدیک مزیت‌ها و مشکلات اقتصادی استان را رصد کنیم./ ایسنا
(سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها