چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۳
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۱۶۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

افزایش قیمت برنج به بهانه ماه رمضان ممنوع است

گرچه مسئولان امر در پی عرضه مناسب محصول با نرخ مصوب، خبر از ثبات قیمت‌ها می دهند اما انگار بازار حرف دیگری برای گفتن دارد.

طبق روال همه ساله قیمت برنج در ماه رمضان با نوساناتی روبرو است.

این درحالی است که مسئولان امر در پی عرضه مناسب محصول با نرخ مصوب خبر از ثبات قیمت‌ها می‌دهند، اما انگار بازار حرف دیگری برای گفتن دارد.

البته ناگفته نماند که برخی مغازه داران به بهانه‌های مختلف برای کسب سودهای هنگفت اقدام به گران فروشی می‌نمایند که دستگاه‌های مربوطه با نظارت هر چه دقیق‌تر باید با سودجویان امر برخورد نماید.

عنایت الله بیابانی قائم مقام خانه کشاورز  با اشاره به اینکه نرخ برنج تابع عرضه و تقاضا است، گفت: مصرف کنندگان طالب بهترین کیفیت با نازلترین قیمت هستند، که این امر منطقی نیست.

وی با اشاره به اینکه نرخ برنج ایرانی بسته به کیفیت از ۶ الی ۱۲ هزار تومان در شمال است، افزود: با توجه به هزینه‌های حمل و نقل و سود مغازه دار فروش برنج با کیفیت با نرخ ۱۵ هزار تومان در بازار تهران امری طبیعی است.

بیابانی ادامه داد: با توجه به آنکه سال گذشته قیمت هر کیلو برنج طارم با کیفیت در شمال ۱۰ هزار تومان بوده، در شرایط کنونی منصفانه نیست که بگوییم برنج ایرانی با کیفیت با نرخ ۱۲ هزارتومان در مبدأ گران است.

قائم مقام خانه کشاورز با انتقاد از ضایعات بالای برنج بیان کرد: براساس ایجاد ساختار مناسب باید سرانه مصرف مشخص و از دور ریز جلوگیری نمود.

افزایش هزار تومانی نرخ برنج طی ماه های اخیر

همچنین قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه مواد غذایی گفت: با توجه به تبلیغات سو، علیه مصرف برنج خارجی ۳۰ درصد مصرف کنندگان به برنج ایرانی روی آوردند که همین امر در نوسانات قیمت برنج داخلی بی تأثیر نیست.

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا در ماه رمضان هر کیلو برنج ایرانی با نرخ ۷ تا ۱۴ هزار تومان در عمده فروشی‌ها به فروش می‌رسد، که حداکثر با سود ۱۲ درصدی باید در خرده فروشی‌ها عرضه شود و فروش با نرخ های بالاتر گرانفروشی است.

حسنی در پاسخ به این سؤال که برنج ایرانی در آستانه ماه رمضان با افزایش قیمت روبرو بوده، تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های تولید، نرخ برنج ایرانی بالا نیست و طی چند ماه اخیر تنها حدود هزار تومان افزایش قیمت داشته ایم.
(چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶) ۱۵:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها