چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۷۱۶۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

آغاز پایش برچسب گذاری محصولات سلامت محور از 20خرداد

دبیر کمیته کشوری برچسب گذاری و بسته بندی اداره کل نظارت بر فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از آغاز برنامه عملیاتی پایش و پالایش برچسب گذاری از 20 خردادماه جاری در سراسر کشور خبر داد.

سعید رضایی افزود: پایش و پالایش برچسب فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در ارتقای سلامت مصرف کننده نقش مهمی دارد ، این برنامه عملیاتی در دستور کار تمام معاونت های غذا و دارو قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در این راستا تمام معاونت های غذا و دارو سراسر کشور در صورت مواجهه با هرگونه عدم انطباق، ضمن پیگیری های قانونی تا حصول نتیجه، باید گزارش عملکرد را به اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی ارسال کنند.
وی اظهارکرد: هرکدام از معاونت های غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی موظفند هر هفته اقدام به پایش و پالایش حداقل 25 برچسب غذایی، آشامیدنی تولیدی و وارداتی متفاوت به صورت تصادفی از سطح عرضه کنند.
دبیر کمیته کشوری برچسب گذاری و بسته بندی اداره کل نظارت بر فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: مسئولیت حسن اجرای دقیق برنامه به عهده معاونت غذا و دارو و نظارت بر صحت و دقت اطلاعات ارسالی بر عهده مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی است.
برچسب فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی با هدف تشخیص کالای واقعی از کالای قاچاق روی محصولات سلامت محور با آرم سازمان غذا و دارو نصب شده است.
(چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶) ۱۵:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها