چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۱۵۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

90 درصد بهای گندم تا پایان هفته پرداخت می شود

معاون بازرگانی دولتی گفت: تا به امروز 2 میلیون و 180 هزارتن گندم و بیش از 73 هزار و 409 تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی ، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا به امروز ۲ میلیون و ۱۸۰ هزارتن گندم با ارزش بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از گندمکاران ۱۶ استان خریداری شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندمکاران افزود: بیش از ۵۹ درصد بهای گندم به کشاورزان پرداخت و مابقی به مرور پس از ثبت در سامانه پرداخت خواهد شد.

به گفته عباسی معروفان پیش بینی می‌شود که میزان پرداخت مطالبات گندمکاران تا پایان هفته به ۹۰ درصد خواهد رسید.

معاون بازرگانی دولتی ادامه داد: تا پایان فصل برداشت میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۳۱ استان به ۱۱ میلیون تن خواهد رسید.

به گفته وی استان خوزستان تاکنون با یک میلیون و ۳۴۱ هزارتن گندم بالاترین میزان خرید را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی کلزا بیان کرد: بیش از ۷۳ هزار و ۴۰۹ تن کلزا با ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان ۱۷ استان خریداری شده است.

عباسی معروفان در خصوص صادرات گندم افزود: سال گذشته مجوز صادرات سه میلیون تن گندم دریافت کردیم که براین اساس تا امروز ۵۰۰ هزارتن برای صادرات از طریق بورس کالا خریداری و مقداری از این میزان به صورت آرد و سایر مشتقات از کشور خارج شده است.

وی تصریح کرد: بخش دیگر از گندم‌های صادراتی پس از فرآوری صادرخواهند شد، اما آمار دقیق صادرات تا این لحظه را باید از گمرک گرفت./  باشگاه خبرنگاران جوان
(چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها