دوشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۵۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قیمت مرغ باید ۸۵۰۰ تومان بشود

دبیر انجمن مرغ گوشتی با بیان اینکه قیمت ذرت و سویا به یکباره افزایش یافت و جوجه یک روزه کماکان حدود ۲۵۰۰ تومان قیمت دارد کفت: قیمت مرغ برای مصرف کننده نباید از ۸هزار و ۵۰۰ تومان کمتر باشد در حالی که امروز۶هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۸۰۰ تومان فروش می رود.

محمد یوسفی ، اظهار کرد: قیمت ذرت و سویا   به یکباره در یک هفته اخیر افزایش قیمت یافت به طوری که هر کیلوگرم ذرت  از 760 تومان به 900 تا 920 تومان و هر کیلوگرم سویا از 1420 تا 1450 تومان به 1560 تا 1600 تومان در درب مرغداری رسید.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده های دام و طیور  در کنار قیمت جوجه یکروزه، بر هزینه‌های تولیدکنندگان تاثیر گذار است  افزود: از مرغداران خواسته‌ایم برای جلوگیری از زیان بیشتر قیمت هر عدد جوجه یکروزه را بیشتر از 1500 تومان نخرند.

دبیر انجمن مرغ گوشتی ادامه داد:  تولید مرغ کشور  در سطح مازاد قرار دارد  و این محصول با قیمت کمی به دست مصرف کنندگان می‌رسد که این امر هزینه‌های تولید را پوشش نمی‌دهد.

* مرغ 6800 تومانی باید به 8500 تومان برسد

یوسفی تصریح کرد: در حالی که هر کیلوگرم مرغ با توجه به هزینه‌های فعلی تولید باید 8500 تومان باشد در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران 6500 تا 6600 و در سطح شهر 6800 تا 7000 تومان به فروش می‌رسد.

وی درباره دلایل افزایش قیمت ذرت و سویا گفت: زمینه توزیع این محصولات در بازار کم شده و شرکت پشتیبانی امور دام شرایط سخت‌تری برای توزیع نهادها ایجاد کرده است در حالی که اگر قیمت مرغ در بازار افزایش پیدا کند این شرکت و وزیر جهاد کشاورزی به سرعت مصاحبه و اعلام می‌کند که مرغ 5300 تومانی (تنظیم بازاری) به بازار تزریق می‌کند اما زمانی که قیمت نهادها افزایش یافته‌ است هیچ اطلاعیه‌ای در حمایت ازمرغداران صادر نمی‌کنند.

دبیر انجمن مرغ گوشتی تاکید کرد: با توجه به هزینه‌های تولید بالا و زیان مرغداران نقدینگی لازم برای خرید ذرت و سویا نیز وجود ندارد که لازم است با توجه به شرایط خاص مرغداران دولت تسهیلاتی در این زمینه ارائه دهد.

یوسفی گفت: با توجه به اینکه عرضه ذرت داخلی به پایان رسیده است باید از ذرت وارداتی استفاده شود. قیمت ذرت و سویا در حالی در بازار داخلی افزایش یافته است که این محصولات در گذشته و در زمان ارزانی نرخ این محصول خریداری شده است و نباید امروز هماهنگ با تغییرات جهانی در داخل کشور نیز تغییر یابد.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: قیمت جوجه یکروزه کماکان در بازار بالا است و حدود 2500 تومان به فروش می‌رسد که جوجه‌ریزی براساس این نرخ پاسخگوی هزینه‌های تولید نیست./ تسنیم
(دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها