سه شنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۷
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۱۵۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
وزیر حمل و نقل آستراخان روسیه در گفتگو با خبرنگار مانا خبر داد:

آمادگی روسیه برای همکاری‌های گسترده در منطقه آزاد انزلی

معاون هیئت دولت و وزیر حمل و نقل و منابع طبیعی آستراخان روسیه از آمادگی این هیئت روسی برای سرمایه‌گذاری و انجام همکاری‌های گسترده در منطقه آزاد انزلی خبر داد.

رادیک خاریسوف در جریان بازدید از بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی با ابراز تمایل سرمایه گذاران کشور روسیه به انجام سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: هیئتی که در این سفر سه روزه به گیلان حضور دارند به منظور سرمایه گذاری، ایجاد واحد تولیدی و انجام همکاری های گسترده با منطقه آزاد انزلی آماده هستند و معتقدیم این منطقه برای سرمایه گذاران روسیه یک فرصت سرمایه گذاری  مناسب است.

به گزارش فودنا ، وی به تاثیرات مهم سفر هیئت مذکور و نشست با مدیر عامل منطقه آزاد انزلی و دیگر مسئولان استان اشاره کرد و افزود: این سفر و نشست ها روند همکاری های دو سویه ایران و روسیه را تسریع می دهد و  تسهیل در ورود نمایندگان بخش خصوصی و کسب کار به بازار امن این منطقه و فراهم ساختن شرایط به منظور افزایش گردش کالا در دو کشور از جمله اهداف این سفر است.

دبیر انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی نیز در حاشیه بازدید هیات روسی به این منطقه به خبرنگار مانا گفت: روند توسعه ای طی شده در این منطقه طی چهار سال اخیر شتاب خوبی داشته است.

اصغر امانی به توافقنامه ها و دیدارهای مشترک بخش خصوصی دو کشور ایران و روسیه و صادرات محصولات دانش بنیان منطقه به روسیه اشاره کرد و گفت: رئیس گمرک آستراخان و مدیر گمرک ایران مستقر در منطقه آزاد انزلی نیز آمادگی خود را برای برداشتن موانع و تسهیل در انجام مبادلات تجاری دو کشور اعلام می دارند.

به اساس این گزارش ، بررسی تسهیل ارائه خدمات به تجار و فعالان اقتصادی ، ایجاد واحدهای تجاری در بخش های کشتی سازی، صنایع بسته بندی و کشاورزی از مواردی بود که در حاشیه بازدید مذکور به صورت تخصصی پیرامون اجرایی شدن آن بحث و گفتگو شد.

منبع : خبرنگارمانا

(سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها