یکشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۲۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۱۵۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

انحصار علت گرانی ذرت است/ آغاز اصلاح قیمت

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار کشور علت اصلی گرانی ذرت را قیمتگذاری برخی انحصارگران دانست و گفت: نرخ بالای غیرعادی ذرت روند کاهشی به خود گرفته است و به زودی متعادل می شود.

«رضا ترکاشوند» عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در هشت روز گذشته به یکباره قیمت ذرت 30 درصد افزایش یافت؛ به طوری که نرخ ذرت اوکراین از 6 هزار و 200 ریال به هشت هزار و 500 ریال و ذرت برزیلی از هفت هزار و 500 ریال به 9 هزار و 300 ریال رسید.
ترکاشوند ادامه داد: در این مدت قیمت جهانی این محصول تغییری نکرد و هیچ یک از مولفه های تولید یا قیمتگذاری داخل کشور نیز افزایش نیافت.
وی اضافه کرد: اتحادیه با پیگیری و نامه نگاری با وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را پیگیری کرد و مشخص شد علت گرانی این محصول برخورد انحصاری برخی واردکنندگان و قیمتگذاری بدون برنامه ریزی بود.

**تخصیص سهمیه 60 هزار تنی ذرت به مرغداران از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار کشور گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور با هماهنگی های صورت گرفته و تخصیص سهمیه 60 هزار تنی ذرت به مرغداران تخم گذار و گوشتی توانست گرانی را شکسته و باعث کاهش روند نرخ این محصول شود.
ترکاشوند اضافه کرد: امروز قیمت این محصول حدود یک هزار ریال کم شد و این روند کاهشی ادامه می یابد.
وی گفت: طبق برنامه وزارت جهاد کشاروزی، شرکت پشتیبانی امور دام موظف است تا زمان تنظیم بازار این محصول و تعادل قیمت ها، سهمیه عرضه ذرت با نرخ مصوب دولتی را ادامه دهد.
به گفته این مسوول صنفب، صنعت طیور کشور سالیانه به هشت میلیون و 500 هزار تن ذرت و کنجاله سویا نیاز دارد که 65 درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
به گزارش ایرنا، در دولت یازدهم قیمت ذرت در دامنه هفت هزار تا هشت هزار ریال و نرخ کنجاله سویا به طور متوسط 12 هزار و 500 تا 15 هزار ریال تثبیت شد.
این محصول در این سال ها تغییر قیمتی چندانی نداشته است.
(یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶) ۱۸:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها