یکشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۴
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۱۵۲۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

ثبت ملی برند "برنج فریدونکنار"/ برند "برنج فریدونکنار" رونمایی می شود

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: برند "برنج فریدونکنار" به ثبت ملی رسید.

محمدرضا ضیایی با بیان اینکه برنج یکی از اصلی ترین غذاهای تشکیل دهنده سفره ایرانی است، اظهار کرد:یکی از بهترین برنج های جهان در نواحی شمالی ایران کشت می شود که در این میان برنج طارم محلی فریدونکنار در مازندران بهترین محصول محسوب می شود.

وی افزود: برنج فریدونکنار علاوه بر ویژگی های اصلی یک برنج خوب، دارای عطر و طعم بهتری در مقایسه با ارقام دیگر برنج کشت شده در نواحی شمالی است و از لحاظ تغذیه سالم و استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی منحصر به فرد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار ادامه داد: نتایج تحقیقات انجام شده در ارزیابی کمی و کیفی برنج شهرستان های فریدونکنار، آمل، بابلسر و محمودآباد توسط جهاد کشاورزی این شهرستان حاکی از آن بوده که برنج فریدونکنار در مقایسه با این شهرستان ها از لحاظ عطر و طعم بهتر بوده و درصد ترک خوردگی برنج و میزان چسبندگی بعد از پخت کمتر است.

ضیایی با اشاره به اینکه دغدغه های چندین ساله در حفظ نام و برند برنج فریدونکنار همواره وجود داشت، تصریح کرد: با تلاش ها و پیگیری های جهاد کشاورزی و فرمانداری این شهرستان و همکاری مستمر صنف برنج فروشان فریدونکنار، گامی مهم به سوی اعتلای این محصول شاخص و ناب شهرستان فریدونکنار برداشته شد و در حال حاضر شاهد ثبت ملی برند "برنج فریدونکنار" هستیم.

وی با بیان اینکه با ثبت ملی برند "برنج فریدونکنار" از این به بعد کشاورزان فریدونکناری برنج خود را همراه با برند شاخص به اقصی نقاط ایران توزیع می کنند، افزود: بزودی از این برند رونمایی خواهد شد.

این مسوول درخصوص برند ثبت شده "برنج فریدونکنار"، گفت: رنگ سبز مرکز دایره نمادی است از سرسبزی و کشاورزی،رنگ آبی دایره بزرگ تر نمادی از دریا، دانه های برنج در حاشیه دایره سبز نمادی از خورشید و کلمه "برنج فریدونکنار" که در مرکز این خورشید قرار گرفته است.
(یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها