شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۱۴۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

رشد ۸ درصدی ارزش صادرات مواد غذایی

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات به صادرات محصولات صنایع غذایی طی سال 1395 در مقایسه با سال 1394 اشاره کرد و گفت: صادرات صنایع غذایی با افزایش ۸ درصد در ارزش به 5,2077 میلیون دلار و از لحاظ وزنی به 4,1178 هزار تن رسیده است.

محمدرضا مودودی معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، در یازدهمین همایش ملی صادرات ماشین‌آلات و محصولات صنایع غذایی با تأکید بر اینکه از لحاظ وزنی، بنادر ما بیش از آنکه وارداتی باشند، صادراتی هستند، آمار صادرات را غرور آفرین خواند و افزود: محصولات لبنی، شیرینی و شکلات و کنسروهای ایران به بیش از 80 کشور دنیا صادر می‌شود و از این رو صنعت غذا، به دلیل ایجاد ارزش افزودۀ بیشتر نسبت به محصولات کشاورزی مزیت بالاتری در صادرات دارند و از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد محسوب می‌شود.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات به صادرات محصولات صنایع غذایی کشور طی دوازده ماهه سال 1395 در مقایسه با سال 1394 اشاره کرد و تصریح کرد: در این بازۀ زمانی صادرات صنایع غذایی با افزایش 8% در ارزش به 5,2077 میلیون دلار و از لحاظ وزنی به 4,1178 هزار تن رسیده است.

مودودی با ذکر نمونه‌ای از آمار عملکرد صادرات محصولات صنایع غذایی طی دوازده ماهه سال 1395 اعلام کرد:  روند صادرات فرآورده‌های لبنی 19%، روغن نباتی 6,15%، اسانس و عرقیات 6,16% و همچنین خوراکی‌های گوناگون 4,14% رشد را نشان می‌دهند.

وی با تشریح تغییرات در ساختار سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ساختار جدید سازمان توسعه تجارت ایران بر اساس کالا و کشور تنظیم شده و هدف این است که هم استان‌ها و هم بخش خصوصی نقشی پر رنگ‌تر در تصمیم‌گیری و مشارکت داشته‌ باشند.
(شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها