شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۸
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۱۴۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

برخی از برنج های هندی مشکوک به آرسنیک هستند/واردات برنج های هندی بدون گواهینامه بهداشتی عدم آرسنیک ممنوع

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه توسعه کشت های پرمحصول و کاهش سرانه مصرف برنج راهکاری برای خودکفایی در تولید برنج تلقی می شود،گفت: واردات اهرم مناسبی برای تنظیم بازار برنج نیست.

علی ابراهیمی درباره وضعیت برنج های آرسینگ دار هندی ،گفت: چند سالی است ،موضوع برنج های آرسنیک دار در  کشور مطرح شده اما تاکنون هیچ دستگاه رسمی عدم آرسنیک دار بودن برخی از برنج های هندی را تایید نکرده است.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  ورود برنج  های وارداتی هندی بدون گواهینامه بهداشتی مبنی بر عدم آرسنیک داربودن  باید ممنوع شود، تصریح کرد: برخی از برنج های هندی مشکوک به آرسنیک هستند.
ابراهیمی ادامه داد: واردات برنج در شرایطی که می توان به سادگی  با توجه به ظرفیت موجود در کشور به خودکفایی رسید، سیاست غلطی است و از همین رو برای رسیدن به خودکفایی در محصول استراتژیکی همچون برنج باید در گام نخست فکری  برای بالا بودن سرانه مصرف برنج در کشور کرد.
وی بیان اینکه دستگاه های نظارتی با گران فروشی برنج  برخورد قاطع کنند، تصریح کرد:  واردات اهرم مناسبی برای تنظیم بازار برنج نیست، بلکه باید با کاهش هزینه تولید و  توسعه کشت های پر محصول برنج داخلی را جایگزین برنج های خارجی کرد.
ابراهیمی افزود:درسال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال با بها دادن به تولید داخلی علاوه بر ایجاد فرصت های اشتغال از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه خرید چندبرابری برنج ایرانی از خرید برنج های هندی بدون کیفیت   با نرخ نازل برای شهر وندان از منظر سلامت و کیفیت با صرفه‌تر است،گفت: برنج های  آرسنیک‌دار هندی در کمین سلامتی شهروندان هستند.
(شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها