چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۷
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۱۴۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

بستر توسعه همکاری های کشاورزی بین ایران و فرانسه فراهم است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس گفت: نظر به تحولات و تحرکات چشمگیر در روابط دوکشور پس از برجام و رفت و آمدهای سطح بالا به ویژه سفر رئیس جمهوری کشورمان به پاریس، بستر توسعه همکاری ها در این بخش به خوبی فراهم شده است.

 به ابتکار برگزار کنندگان نمایشگاه بین المللی دام در فرانسه و با هماهنگی وزارت کشاوزی این کشور و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس، «همایش معرفی ایران بعنوان میهمان افتخاری نمایشگاه بین المللی دام در فرانسه» با حضور «علی آهنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، مسئولان وزارت کشاورزی فرانسه، برخی سفرا و دیپلمات های مقیم پاریس، اصحاب رسانه و مسئولان انجمن های مهم دامی این کشور روز سه شنبه (دوم خردادماه) در اقامتگاه سفیر کشورمان در پاریس برگزار شد.
علی آهنی ب تجلیل از برگزار کنندگان نمایشگاه و حمایت دولت فرانسه برای دعوت از جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان افتخاری این رویداد، گفت: ایران از زیر ساخت های اقتصادی خوبی در زمینه صنعت، کشاورزی و حمل و نقل برخوردار است و این ظرفیت ها می تواند عاملی در توسعه پایدار روابط دو کشور باشد.
وی افزود: نظر به تحولات و تحرکات چشمگیر در روابط بین دو کشور بعد از توافق هسته ای و رفت و آمدهای سطح بالا به ویژه سفر رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه و همچنین سفرهای متقابل وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر کشاورزی فرانسه و امضای یادداشت تفاهم های مشترک در زمینه کشاورزی، بستر توسعه همکاری ها در این بخش به خوبی فراهم شده است .
رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان نیز که در این همایش حضور داشت با یادآوری اینکه ایران در تامین مواد غذایی 80 میلیون جمعیت کشور تقریبا خود کفا است، گفت: ایران آماده همکاری با طرف فرانسوی در زمینه بهداشت دام که گذرگاه همکاری دامی دو کشور بوده، است.
مهدی خلج جمعیت دامی کشور را حدود 72 میلیون راس اعلام کرد که حدود 65 میلیون گوسفند و بز و 8 میلیون گاو است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان همچنین همکاری دو کشور ایران و فرانسه را در اصلاح نژاد دام مفید ارزیابی کرد.
همچنین «شازاله» رئیس نمایشگاه بین المللی دام از سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس برای اینکه این فرصت را فراهم کرد تا چنین برنامه باشکوهی در محل اقامتگاه سفیر برگزار شود قدردانی کرد و افزود: ایران از ظرفیت های فراوانی در زمینه کشاورزی و دامپروری برخودار است که بستر توسعه روابط دو کشور در این بخش را فراهم می کند. به همین منظور از ایران به عنوان میهمان افتخاری نمایشگاه دعوت کرده ایم و غرفه ای در اختیار خواهیم گذاشت.
شازاله ادامه داد: وزیر کشاورزی فرانسه نیز از وزیر جهاد کشاورزی ایران دعوت کرده است تا مهمان افتخاری این نمایشگاه باشد و کمیته مشترک کشاورزی دو کشور برای نخستین بار در سطح وزیران کشاورزی و در حاشیه نمایشگاه برگزار شود.
وی به معرفی نمایشگاه دام پرداخت و گفت: بیست و ششمین دوره این نمایشگاه از 4 الی 6 اکتبر 2017 (12 الی 14 مهرماه) در شهر کلر مون فران فرانسه برگزار خواهد شد و بالغ بر یکهزار و 400 شرکت فعال در حوزه دام از کشورهای مختلف جهان در این رویداد حضور خواهند داشت.
همچنین در حاشیه این همایش سفیر کشورمان به پرسش های برخی خبرنگاران پاسخ داد.
وی در پاسخ به پرسشی درخصوص رشد تروریسم و تحرکات اخیر ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در منطقه، گفت: بسیار مایه تاسف است که به جای مبارزه با تروریزم، صدها میلیارد دلار قرارداد با کسانی که منشا ایدئولوژیکی تروریزم هستند، امضا می کنند و در نتیجه عوامل مورد حمایت غیر مستقیم آنها که در اقصی نقاط جهان پراکنده هستند با اقدام های تروریستی جان انسان های بیگناه را به خطر می اندازند که آخرین مورد آن اقدام تروریستی شب گذشته در منچستر بود که ضمن محکوم کردن آن با بازماندگان این جنایت ابراز همدردی می کنیم.
(چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶) ۰۸:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها