سه شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۱
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۷۱۴۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

خرما کیلویی ۱۵ تا ۲۰هزار تومان شد/سود ۱۰برابری در جیب ۱۵۰دلال/تنظیم بازار رهاشده

دبیر انجمن خرما از افزایش ۱۰برابری قیمت خرما از نخلستان تا سفره مردم خبر داد و گفت: اقدامی برای تنظیم بازار خرما انجام نمی‌شود و با نزدیک شدن به ماه رمضان هر کیلوگرم رطب به‌قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

علی‌اصغر موسوی اظهار کرد: خرمای رطب مضافتی را در فصل برداشت و در شهریور و مهر از کشاورزان هزار و 500 تومان تا 2 هزار تومان خریداری می‌کنند و الآن با 10 برابر قیمت به‌نرخ 15 هزار تومان تا 20 هزار تومان به فروش می‌رسانند.

وی افزود: هیچ اصولی در قیمت‌گذاری و فروش خرما وجود ندارد، زیرا دلالان خرما را با قیمت کمی از دست کشاورزان در می‌آورند و در ماه رمضان به‌قیمت بالایی به فروش می‌رسانند.

بازار خرما رها شده

دبیر انجمن خرما ادامه داد: در این ارتباط 100 تا 150 نفر سود زیادی را به جیب می‌زنند اما 3 میلیون کشاورز و 80 میلیون نفر مردم ضرر می‌کنند.

وی تصریح کرد: در گذشته ستادی به‌نام ستاد خرمای کشور وجود داشت که قیمت‌ این محصول را  برای مصرف‌کننده  تنظیم می‌کرد اما اکنون این ستاد برچیده شده و اقدامی برای تنظیم بازار انجام نمی‌شود و دلال‌ها ترکتازی می‌کنند.
موسوی گفت: در حالیی که خرمای رطب را 1500 تا 2 هزار تومان از کشاورزان می‌خرند که سایر انواع خرما 700 تا هزار تومان در هر کیلوگرم از کشاورزان خریداری می‌شود و به‌قیمت 5 تا 10 هزار تومان به مردم می‌فروشند./ تسنیم
(سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها