دوشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۵
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۱۳۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

زیان ۳۰۰ میلیون دلاری کشور از ایجاد محدویت زمانی در واردات برنج هندی

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به سوء استفاده هندی‌ها از ایجاد محدودیت زمانی در واردات برنج توسط دولت ایران گفت: با توجه به کسری یک میلیون تنی برنج در کشور، ایران باید سالانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار بیشتر از قیمت واقعی به هندی ها پرداخت کند.

مسیح کشاورز  اظهار کرد: بازرگانان هندی با اطلاع  از محدودیت زمان ایران برای واردات برنج، قیمت‌های خود را برای فروش به ما بالا برده بودند، به این دلیل سفری به این کشور انجام شد و توانستیم با مذاکرات قیمت این محصول را 100 دلار در هر تن کاهش دهیم.

وی افزود: طمع هندی ها بابت محدودیت زمانی ایران باعث شد که بخشی از نیاز ما برای واردات برنج از کشور تایلند تأمین شود و بازرگانان ایران بخشی ازکسری مورد نیاز را با قیمت کمتری از این کشور خریداری کردند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به اینکه هندی‌ها با ترس از دست دادن بازار ایران قیمت‌های خود را  تا حدودی کاهش دادند ادامه داد: این مشکلات را کشور ما خود درست می‌کند و به دلیل نگاه‌های بخشی و غیر ملی است و باعث شد که هر تن برنج 300 تن گران‌تر به کشورمان بیاید.

وی تصریح کرد: با توجه به کسری یک میلیون تنی برنج در کشور، ایران باید سالانه حدود 300 میلیون دلار بیشتر از قیمت واقعی به هندی ها پرداخت کند.

 کشاورز گفت: این 300 میلیون دلار مابه التفاوت را می‌توان به جای پرداخت به هندی‌ها برای حمایت از تولید داخلی مورد استفاده قرار داد./ تسنیم

(دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها