یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۰
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۷۱۳۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

اجرای طرح جامع زعفران در هاله ای از ابهام

عضو شورای ملی زعفران گفت:طی هفت سال گذشته با نادیده گرفتن بخش خصوصی اجرای طرح جامع زعفران با مشکلاتی روبرو شد چرا که همدلی و همکاری بخش خصوصی نیازمند اجرای این امر است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران  با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح جامع زعفران اظهار داشت: طی هفت سال گذشته با نادیده گرفتن بخش خصوصی طرح جامع زعفران با مشکلاتی روبرو شد چرا که همدلی و همکاری بخش خصوصی نیازمند اجرای این امر است.

به گفته وی اجرای طرح جامع زعفران نیازمند بازنگری اصولی در فرآیند تولید و تجارت است.

حسینی ادامه داد: با توجه به آنکه کشور ما قابلیت تامین بیش از ۹۵ درصد نیاز دنیا را دارد از این رو اجرای طرح جامع زعفران فراتر از برند سازی است چرا که زعفران ایران به تنهایی در دنیا برند است.

عضو شورای ملی زعفران از افزایش تولید طلای سرخ خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک تولید زعفران کشور به دوبرابر نیاز کل دنیا می‌رسد از این رو مدیریت تولید تا مصرف و هدایت زعفران‌های مازاد به سمت و سوی صنایع تبدیلی و تکمیلی امری ضروری است.

به گفته وی با مدیریت صحیح بازار هدف میزان عرضه تاثیری در روند کاهش و افزایش قیمت‌ها نخواهد داشت و این درحالی است که در صورت عدم مدیریت صحیح با افت ۱۰ الی ۲۰ درصدی قیمت‌ها روبرو خواهیم شد.

حسینی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی زعفران بیان کرد: خرید تضمینی برای زعفران معنایی ندارد چرا که زعفران کالای صادراتی است./ باشگاه خبرنگاران جوان
(یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۰۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها