جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۱۳۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

روزگار ناخوش تولیدکنندگان قزل آلا/ افزایش 40 هزارتنی تولید در راه است

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و آب و هوا پیش بینی می شود که تولید قزل آلا از 90 هزارتن سال گذشته به 130 هزارتن برسد.

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی  با اشاره به آخرین وضعیت تولید قزل آلا اظهار داشت: با توجه به شرایط مساعد تولید و آب و هوا پیش بینی می شود که تولید قزل آلا از 90 هزارتن سال گذشته به 130 هزارتن برسد.

وی با اشاره به آمار صادرات قزل آلا گفت: سال گذشته حدود 10 هزار و 500 تن قزل آلا با ارزش بالغ بر 60 میلیون دلار به بازارهای هدف از جمله روسیه صادر شد و این درحالی است که این رقم در سال ماقبل تنها 2 هزارتن بوده است.

نبی زاده در خصوص مشکلات پیش روی تولیدکنندگان قزل آلا بیان کرد: تمدید پروانه بهره برداری، عدم وجود تسهیلات جاری و نقدینگی لازم،نبود دارو و واکسن های تخصصی آبزیان از جمله مشکلات تولیدکنندگان به شمار می رود که اتحادیه از وزارت جهاد در حال پیگیری است.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی با اشاره به آخرین وضعیت بازار ماهی قزل آلا بیان کرد: با وجود فرهنگ غلط مردم مبنی بر کاهش مصرف ماهی در فصل گرما قیمت ها در پی رکود بازار افت شدیدی را تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: علی رغم افزایش تولید قزل آلا با مشکل فروش آن مواجه هستیم به طوریکه تولیدکنندگان به سبب فشار مالی هر کیلو ماهی در مزرعه را با نرخ 7 هزار و 300 الی 7 هزار و 400 تومان در اختیار واسطه ها قرار می دهند./ باشگاه خبرنگاران جوان،
(جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۲:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها