چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۱۳۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

طرح شیر مدارس ناقص اجرا شد/ هشدار نسبت به سلامت کودکان ایرانی

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: سرانه مصرف لبنیات و شیر در ایران نصف استاندارد جهانی است و متاسفانه امسال هم طرح شیر مدارس که می‌توانست بخش عمده شیر کودکان را تامین کند، ناقص و بد اجرا شد.

رضا باکری در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، به ضرورت افزایش مصرف سرانه شیر در بین خانوارهای ایرانی اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف شیر در همه جای دنیا رقمی بین 160 تا 165 کیلوگرم است، اما متاسفانه این رقم در  ایران 80 تا 85 کیلوگرم است.

وی راهکار افزایش سرانه مصرف را توزیع شیر رایگان بین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی دانست و افزود: همچنین توزیع منظم و توسعه مناطق تحت پوشش آموزش و پرورش برای شیر بین دانش‌آموزان باید در دستور کار قرار گیرد، چرا که در سال 95 توزیع شیر مدارس بسیار ناقص و نامنظم انجام شد.

خرید تضمینی روزانه 800 تن شیر

باکری همچنین در مورد وضعیت خرید تضمینی شیر از دامداران هم گفت: روزانه 800 تن شیر به صورت تضمینی از دامداران خرید می‌شود که اگر مازاد باشد، سازمان تعاون روستایی وارد عمل شده و آن را خریداری می‌کند، تا به دامداران آسیبی نرسد.

رشد 13 درصدی صادرات لبنیات در سال 95

دبیر انجمن صنایع لبنی به میزان صادرات محصولات لبنی در سال 95 هم اشاره‌ای کرد و گفت: سال گذشته 432 هزار تن انواع لبنیات به ارزش 771 میلیون دلار صادر شد که 3 درصد نسبت به سال قبل خود از لحاظ وزنی و 13 درصد از لحاظ ارزشی افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌کنیم، امسال نیز با باز شدن درب‌های صادراتی روسیه این رقم روند فزاینده‌ای داشته باشد.

 پیش از این دفتر امور تغذیه وزارت بهداشت نسبت به کاهش مصرف سرانه لبنیات به ویژه شیر در کودکان هشدار داده بود. مصرف پایین لبنیات از جمله شیر موجب افزایش پدیده کوتاه قدی، پوسیدگی و از بین رفتن زود هنگام دندانها و پوکی استخوان زنان در میانسالی خواهد شد./ فارس
(چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۱:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها