چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۱۳۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

31 اردیبهشت ماه، آخرین مهلت ارائۀ مدارک برای دریافت کمک سود تسهیلات بانکی

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرهاد نوری با اعلام این خبر گفت: واحدهای تولیدی و صادراتی استقبال خوبی از تسهیلات در نظر گرفته شده برای توسعۀ صادرات غیر نفتی داشته‌اند.

نوری با اشاره به مبالغ اختصاص یافته جهت کمک سود تسهیلات بانکی به واحدهای مذکور و همچنین کارمزد صدور ضمانتنامه‌های و بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی، از صادرکنندگان کشور خواست تا با مراجعه به بانک‌های عامل، نسبت به تکمیل و ارسال فرم‌های مربوطه برای استفاده از تسهیلات فوق‌الذکر اقدام نمایند.


وی همچنین پرداخت مشوق‌های غیر مستقیم را سیاست جاری سازمان توسعه تجارت ایران دانست و تصریح کرد: در تدوین بستۀ مشوق‌های صادراتی در برنامه‌های حمایت از صادرات غیر نفتی در سال 1396، استفاده از نظرات صادرکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.


مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی در خصوص پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به بنگاه‌هایی که در سال 1395 نسبت به دریافت و تسویه اعتبارات بانکی دریافتی خود اقدام نموده‌اند اظهار داشت: بنگاه‌هایی که با اعتبارات سال 1395 صادرات داشته‌اند در  اولویت پرداخت کمک سود خواهند بود.


نوری با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در جهت توسعۀ صادرات غیر نفتی، پرداخت کمک کارمزد صدور ضمانتنامه‌ها و بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی را از جمله برنامه‌های جدید سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد و افزود: با هماهنگی صندوق ضمانت صادرات ایران نسبت به بررسی و پرداخت تسهیلات به استفاده‌کنندگان از خدمات بیمه‌های اعتباری صادره توسط صندوق ضمانت صادرات و انواع ضمانتنامه‌های صادراتی صادره توسط صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک‌های عامل اقدام خواهد شد.
(چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۱:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها