چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۳۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ارزانی مرغ به قیمت ورشکستگی مرغ‌داران تمام نشود

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس،گفت: صادرات فرآورده‌های مرغی به بازارهای بین المللی، نیازمندشناسایی نیازهای مشتریان خارجی در بازار جهانی است تا بتوان تولیددر مرغداری‌های کشور را طبق نیاز بازار مصرفی و صادراتی فرآورده های مرغی تنظیم کرد.

مجیدکیان پور  درباره  وضعیت مرغداری‌های کشور،گفت: یکی از دلایل اساسیگرانی هزینه  تولید مرغ  را می توان در گرانیخوراک نهاده‌های دامی مشاهده کرد؛ بنابر این یکی از راهکارهای علمی برای تنظیم هزینه تولید در مرغداری ها، ارائه تسهیلات برای حضور شرکت های دانش بنیان در تولید نهاده‌های دامی می‌توان برشمرد.

 نماینده مردم درود و ازنا در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش چند برابری نرخ مرغ از تولیدکننده تا فروش در بازار مصرفی با حضور واسطه های به نام تعاونی روستایی می تواند متوقف شود، تصریح کرد: دولت آینده بازار پرتلاطم مرغ را با  تقویت تشکل ها و اتحادیه ها ساماندهی کند.

کیان پورافزود: ارزان  شدن مرغ  نباید به قیمت ورشکستگی مرغداران تمام شود،  بنابراین برای نرخ گذاری فرآورده های مرغی   نیازمند تشکیل یک زنجیره تولیدی نظارتی هستیم تا نرخ مرغ طبق حقوق تولیدکننده و قدرت اقتصادی مردم تعیین شود اما دولت باید مابه التفاوت  میان نرخ تولید و فروش در بازار را  با یارانه‌ای برای مرغدار کاهش دهد.

وی  با بیان اینکه دولت آینده بازار پرتلاطم مرغ را با  تقویت تشکل ها و اتحادیه ها ساماندهی کند، تصریح کرد:  یکی از  راهبردهای منطقی برای ثبات  بازار مرغ  تقویت  تشکل‌ها است تا بتوان در این راستا با برنامه ریزی از جنس تشکل های مردمی نرخی برای تولیدات فرآورده های مرغی تعیین کردکه بازار به اصطلاح به تعادل برسد./
(چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۰۹:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها